четвъртък, 3 април 2008 г.

Първата енциклопедия за бизнес марки в България - репортаж

Първата енциклопедия за бизнес марки в България - репортаж
Дарик, “България следобед”

Водещ: Ако още не сте измислили как да изкарате първия си милион ви съветвам да чуете следващия репортаж. В него ще стане дума за първата енциклопедия за бизнес марки в България. Тя беше представена днес /…/ на всички, които сега прохождат в бизнеса и си мечтаят някой ден да чуят имената си в подобен репортаж. Луксозният, широкоформатен каталог представи историята и пътя към успеха на 52 от най-силните бизнес марки в България. Проектът е част от глобалната програма “Субербрандс”. Кои са българските брандове, заслужили място в каталога и кои са критериите да попаднете там, чуйте сега от репортажа. Репортер: Проектът е част от глобалната програма “Супербрандс”, която оперира в повече от 70 страни и промотира водещи марки на националния пазар, както и добрите бизнес практики. 500 български и световни компании, сред които и “Дарик” бяха поканени за енциклопедията “Супербрандс” у нас. Изборът и оценката се осъществява чрез конфиденциално гласуване на членовете на независимо експертно жури, бордът на “Бизнес супербрандс”- България и чрез представително гласуване в Интернет на широк кръг от бизнес професионалисти. Тази година независимото проучване показа, че вестник “Капитал” е лидер сред българските бизнес марки, а “Гугъл” е начело сред глобалните. Защо е важно за една страна нейните марки да бъдат селектирани, разказва Веселин Благоев, председател на Българската асоциация по маркетинг. Веселин Благоев Този процес на селекция отразява движението на икономиката в някаква степен. И ако имаме добро развитие на брандовете на пазара, това отразява винаги един активен процес на развитие на икономиката в положителна посока. Брандовете, когато създадат маркетингово поле на въздействие около себе си, те създават по-добри предпоставки за самите фирми, които ги продават. Да, винаги е свързано с работни места, винаги е свързано с плащане на данъци, от хората, които са заети в тези фирми, така че това е един много сложен комплексен процес, който при всички положения е положителен, има стойност, носи стойност за икономиката и за обществото като цяло. Репортер: В края на 2006 година беше публикувано първото издание на каталога “Супербрандс”, който представи историята и съвременните постижения на част от най-силните брандове в България в сферата на потребителските стоки и услуги. Кога и как се създава идеята за глобалния проект “Супербрандс”, разказва Еймъл Съндлар, главен изпълнителен директор. Еймъл Съндлар: Програмата “Супербрандс” е създадена във Великобритания около 1994 година. Трудно е да се каже точно кога, тъй като идеята се заражда от едно радио предаване, което след това се развива в една прекрасна енциклопедия. Когато аз започнах работа за организацията преди седем години, фирмата беше представена в 35 страни. Преди две години, когато станах главен изпълнителен директор вече бяхме представени в 42 страни, а сега сме вече в 83. Много по-лесно е да работим в Западна Европа и в държави като САЩ, където пазарите са много по-установени и развити. Когато стъпихме на пазара на развиващите се страни като България, се изправихме пред едно предизвикателство. От една страна да обясним и наложим концепцията за самото брандиране като такова, а от друга да утвърдим марка като “Супербрандс”. Освен в България, оперираме в Румъния, Латвия, Полша и Русия. По-късно днес предстои кулминацията на проекта - церемонията по връчването на наградите в балната зала на Военния клуб в София. На която оценените като “Супербрандс” бизнес марки ще получат своето заслужено признание пред многобройна публика от бизнесмени, официални гости, посланици и гости от чужбина.

Няма коментари: