четвъртък, 3 април 2008 г.

„Капитал“ е най-добрият бизнес бранд в България, а „Гугъл“ - в света

„Капитал“ е най-добрият бизнес бранд в България, а „Гугъл“ - в света
в. Дневник
Албена БОРИСОВА

Вестник „Капитал“ е лидер сред българските бизнес брандове, а „Гугъл“ е начело сред глобалните. Информация за 52 от най-силните бизнес брандове в България е събрана в първата енциклопедия на Business Superbrands, която беше представена вчера. Изданието е част от глобалната програма Superbrands, която се провежда в 83 държави и представя водещите марки на различните национални пазари и добрите бизнес практики. В класацията на Business Superbrands за България за 2007-2008 г. са избрани 500 местни и световни марки и компании. Изборът им се прави на два етапа - гласуване на експертно жури (борда на Business Superbrands България) и онлайн анкета сред 300 бизнесмени. Председател на борда тази година е изпълнителният директор на Българската агенция за инвестиции Стоян Сталев. Сред членовете са Блага Букева, Божидар Божинов, Божидар Данев, Валентин Панайотов, Валери Запрянов, Максим Минчев, Марио ал Джебури, Радосвет Радев, Сашо Дончев, Теодор Милев. Участниците в интернет гласуването са степенували решаващите фактори за успешен бизнес бранд -качествени продукти/услуги - 82.2 на сто; отлична репутация - 62.7 на сто; висококвалифициран персонал - 60.8 на сто; високо ниво на познаваемост -60.8 на сто; финансова стабилност - 55.4 на сто; иновативни продукти и услуги - 52.4 на сто; силен медиен профил - 41.3 на сто; корпоративна социална отговорност - 30.4 на сто; интернационално присъствие - 29.5 на сто; силна изследователска програма - 24.7 на сто. В широкото гласуване са участвали почти равностойно мъже (51.2%) и жени (48.8%) от 18 сектора на икономиката. Най-многобройна е възрастовата категория между 25 и 34 години ( 46.7%), следвана от 35-44-годишните (21.1%). Най-много сред гласувалите са жителите на София (44.6%), следвани от живеещите в областните центрове (31.9%) и в по-големите градове (22.3%). Близо половината от гласувалите управляват различни по големина екипи и имат право да взимат финансови решения. Резултати от интернет гласуването са анализирани от агенцията за маркетингови изследвания „Маркет ЛИНКС“. В началото на 2009 г. ще бъде огласено второто издание на Superbrands за България, посветено на потребителски стоки и услуги. Първата такава класация беше обявена през 2006 г. стр. I

Няма коментари: