вторник, 1 април 2008 г.

2008-а ще е годината на блоговете

2008-а ще е годината на блоговете
в. Пари
Боряна НИКОЛАЕВА

Онлайн PR става все по-силно оръжие в съвременните комуникации През последните години експерти и анализатори се надпреварват в прогнозите си за залеза на традиционните медии, предизвикан от мощната инвазия на интернет. Най-потърпевши от този факт се оказаха печатните издания. В страни като САЩ и Великобритания например някои от водещите вестници страдат от липса на реклама, което доведе до намаляване на тиражите и сериозно съкращение на работните места. Много специалисти продължават да бъдат на мнение, че добрият диалог на традиционните медии с интернет ще им помогне да оцелеят. Новите медии Телевизиите, радиото и печатните издания навлизат сериозно в интернет със свои онлайн варианти. Това е тенденция, която на Запад е била актуална преди повече от десет години, но в България търпи бурното си развитие в момента. Обемите реклама, които този тип медии привличат, нарастват почти двойно всяка година, което им дава възможност за все по-бързо настъпление. Предимството, благодарение на което те печелят все повече аудитория, е възможността за публикуване на кратки информационни материали, видеоновини и осъществяването на бърза обратна връзка. Професия блогър Експерти определят, че през тази година в България един от най-използваните начини за комуникация в интернет ще бъдат блоговете. В САЩ и в много европейски държави хората, които създават блогове, са признати официално за журналисти. В контекста на една маркетингова комуникация или PR кампания общуването с блогъри е от изключително значение, коментира пред в. Пари Жюстин Томс, издател на онлайн списанието "Аз-жената" и "Аз-детето". Социалните мрежи Социалните мрежи са едно от основните средства за популяризирането на онлайн PR. Може да бъдат използвани за огласяване на събития, кризисен PR, утвърждаване на брандове и др. България е по-консервативна страна, когато говорим за маркетингова комуникация от подобно естество, и компаниите не са склонни да експериментират в тази насока, допълни още Жюстин Томс. Но както и по света, така и у нас експериментаторите печелят най-много, защото предлагат нещо нестандартно. *** 30 процента от българското градско население използват интернет *** 2 процента от интернет потребителите посещават блогове *** Прогноза ► През 2008 г. в световен мащаб подкастите (звукови или видеофайлове в интернет с новини, интервюта и статии, които може да се гледат и слушат по всяко време) ще бъдат най-актуални. стр. 28

Няма коментари: