вторник, 22 април 2008 г.

Българският интернет в битка с чуждите играчи от мрежата

Пари - 21 стр.
Българският интернет в битка с чуждите играчи от мрежата
Боряна НИКОЛАЕВА

10 години Dir.bg, 10 години дотком пазар в България. Под това мото премина юбилеят на интернет портал номер едно за България. Зад името Dir.bg се крият история и постижения, които съвсем заслужено го превръщат в първия български онлайн бранд. Благодарение на бързото си широкомащабно развитие, запълвайки една нова, динамична пазарна категория - интернет портал, днес марката е разпознаваема от почти цялата интернет аудитория. Началото Имахме малка фирма и търгувахме с финансова информация, която беше изключително полезна за бизнеса в средата на 90-те. Разполагахме с една от първите технологични платформи, базирани върху интернет заедно с Ройтерс. Въвеждането на валутния борд промени коренно ситуацията и се роди идеята да направим каталог на българските сайтове, споделя собственикът на Дир.бг Владимир Жеглов. Идеята за обогатяването на каталога с новини, чат, безплатна поща и все повече нови секции довежда до появата на интернет портала Дир.бг през 1998 г. Постепенно се формира ядро от потребители, появяват се първите български форуми и се налага изцяло нова медия, чиято аудитория към днешна дата е почти 2 млн. души месечно. Според Владимир Жеглов факторите, на които се дължи успехът на Дир, са съчетание от упоритост, добър опит, нови технологии и не на последно място фактът, че Дир. бг е първият по рода си портал за България. Усилията на екипа днес са насочени основно към два проекта - пускането на финансов сайт съвместно с Ройтерс и създаването на мощна търсеща машина, която обхваща българското уебпрос-транство и се конкурира със световните търсачки. Пазар Всички медии търсят реализация онлайн, ние сме тръгнали оттук и не виждам смисъл да инвестираме средства в друг тип медии, коментира Владимир Жеглов. Въпреки многото играчи в сектора конкуренцията по отношение на рекламата е до голяма степен прозрачна. Основните фигури в българското уебпространство, освен Дир.бг, са Нетинфо, Уебмедиагруп и Уебграунд. Развитието на тези големи компании ще продължава с все по-бързи темпове, коментира Жеглов. Прогнози Голямата борба през тази година ще бъде противопоставянето на българския интернет на навлизането на чужди интернет играчи. През 2008 г. ще се наблюдава все по-силно представителство на бизнеса в интернет, ще се появяват нови блог системи и ще се увеличава рекламният дял на интер-нет пазара. Темпът на развитие на интернет е 50-100% за година, като се очаква до 2010 г. мрежата да завладее 10% от рекламния пазар. Въпрос на време е рекламата в интернет да достигне обемите на телевизионната. Причината, поради която това още не се е случило, е инертността на пазара и рекламодателите.
***
дир.бг в цифри
► Dir.bg е лидер в интернет рекламата в България с 25% пазарен дял за 2007 г.
► Месечно в каталога на Дир се регистрират над 2000 сайта.
► Дир.бг работи върху система от над 30 мощни сървъра.
► Порталът обединява информация от около 10 000 новини.
► Около 150 000 души е аудиторията на портала през работните дни.
► Новата търсеща машина на портала предлага търсене в над 10 млн. документа.
***
Текст под снимка Въвеждането на валутния борд промени коренно ситуацията и се роди идеята да направим каталог на българските сайтове, споделя собственикът на дир.бг Владимир Жеглов вторник, 22 април 2008 05:50:38

Няма коментари: