събота, 26 април 2008 г.

Златни биячи в рекламите

Класа - 11 стр.
Златни биячи в рекламите

Християн НЕМСКИ
За разлика от коледната еуфория, когато фирмите се надпреварват да рекламират, по Великден (поне у нас) празничните предложения на рекламодателите свенливо надигат глави.
"Логично е Рождество Христово да е по-благодатен период за рекламистите от Великден, защото тогава е сезонът на подаръците. Рекламните послания са тези, които информират клиента към какво да се насочи", обясни за "Класа" Галина Чулева, директор на отдел "Връзки с клиенти" в рекламна агенция Leo Burnett.
Напук на тенденцията има и смелчаци, които направиха специални реклами по случай Възкресение Христово. Първа инвестиционна банка (ПИБ) още в началото на април стартира великденска промоция с по-ниска лихва за клиентите, които открият депозити до 30 април. Всички, които са депозирали над 50 000 лева, бяха наградени от изпълнителния директор на банката Мая Георгиева с по едно великденско яйце с 24-каратово златно покритие. "Рекламата на кампанията, която върви в печатен и онлайн вариант, е изготвена от агенция "Киви", с която ПИБ работи от години", разясни PR-кaтa на банката Камелия Каменова. Върху визията, в тон с настъпващия християнския празник, пък е изобразено обагрено в златен цвят яйце, полегнало върху бели пухени пера.
Златната възможност на японските туристи
Символът на златния бияч се подвизава и в още една българска реклама -новите абонаментни планове на третия мобилен оператор Vivatel. Криейтивът към нея е дело на рекламна агенция Leo Burnett, а освен печатен вариант тя има и телевизионен, чийто режисьор е Стоян Радев. Сценарият към видеото отговаря и на слогана: "Не изпускай златната си възможност." В сюжета уличен музикант получава предложение от случаен пешеходец, което набързо отказва. Впоследствие китаристът разбира, че е отхвърлил офертата на известен продуцент за звукозаписен договор и така пропуска златната си възможност. Видеото е заснето през март за един ден 8 градинката пред Народния театър "Иван Вазов". По същото време там е свирил истински уличен музикант, който по-късно също бил включен в един от кадрите. В клипа участват и няколко японски туристи, които били у нас по линия на културно-обменна програма и за изненада на снимачния екип повечето от тях говорили на български.
***
Текст под снимка
Най-новата рекламна бизия на Vivatel (вляво). Такова позлатено яйце получи всеки, депозирал над 50 хил. лв. в ПИБ през периода 1-22-pu април.
***
На Изток от BG ADS
(Част от 11 -те най-провокативни великденски реклами, класирани от сайта lnventorspot.com)
"Спокойно!", Италия
Телевизионният канал AXN е известен с динамичната си и зрелищна продукция и диванът, направен от яйца, приканва към отпускане, но и припомня, че заради енергията, която носят филмите, зрителят винаги трябва да е нащрек.
"Черупката на сърфиста", Франция Какво мислите за идеята люпещи се на плажа яйца да рекламират бански костюми? Слоганът е "Облеклата на сърф "Съндек" - никога преди не сте докосвали водата по този начин".
"Нов живоот", Австралия Яйцата често олицетворяват раждането. Тази реклама под наслов "Започнете на чисто" агитира за закупуването на пакет снаксове.
събота, 26 април 2008 08:13:59

Няма коментари: