четвъртък, 24 април 2008 г.

Марк Стратон старши вицепрезидент "маркетинг" в Siemens Communications: "Мозъкът" на новите комуникации работи с всяко "тяло"

Класа - 25 стр.
Марк Стратон старши вицепрезидент "маркетинг" в Siemens Communications: "Мозъкът" на новите комуникации работи с всяко "тяло"


Петък: излитане от Унгария, събота: на футболен мач в Америка, неделя: пристигане в България. Това не е извадка от тефтерчето на националния ни селекционер, а на Марк Стратон, старши вицепрезидент "Маркетинг" на Siemens Communications. Той прелита два пъти над Океана за два дни, за да присъства на мач на детето си, който съвпаднал по време с представянето на новата стратегия на компанията в Централна и Източна Европа. Стратон започва кариерата си в Siemens през 1984 г. в търговското крило на компанията в Мичиган, САЩ. Като мениджър е отговарял за фиксирани и мобилни комуникационни мрежи, мобилни устройства и корпоративни мрежи. Отличен и като един от "Топ 100 гласа" в комуникациите в класация на специализираното списание Internet Telephony. Той има диплома по икономика от Мичиганския университет. Г-н Стратон, какво е най-характерното за комуникациите в момента? - Че няма да останат същите. Започва революционна промяна в комуникациите. На обикновените хора е трудно да я забележат, но тя вече започна. Истината е, че живеем не в Страната на чудесата, образно казано, а в света на софтуера. Затова Siemens сменя стратегията и се превръща в компания за софтуер и услуги. Когато компютрите станаха популярни, светът стана свидетел на хардуерната революция, тласната напред и от интернет. Днес настава софтуерна революция. Решенията за комуникациите ще се прода- ват не като оборудване, а като компютърни програми. Тези нови комуникации, които включват глас и видео в едно, и са софтуерно базирани, се наричат унифицирани комуникации. Купувате си т.нар. комуникационен софтуер, инсталирате го на какъвто си поискате сървър, включвате го в корпоративната мрежа и - готово. По желание може да се добави и телефон. В световен мащаб започна преходът от самостоятелни телефонни системи към компютърни приложения. Помни ли вече някой как в началото се въвеждаше електронен документ? Имаше специални терминали за въвеждане на символи, отделно компютри. Сега хората дори ни могат да си го представят, сега имат Microsoft Word - всичко става просто със софтуер. IT като Комунални услуги В момента чета една книга, "Голямото превключване" (The Big Switch), където се лансира идеята, че технологиите ще се превърнат в комунални услуги. Убеден съм, че след време, когато хората имат нужда от софтуерни системи, те ще си ги пазаруват, както днес купуват електричество. Кои са водещите тенденции в момента? - Има четири неща, които най-добре описват тенденциите - софтуер като основен акцент в комуникациите, съвместимост на продуктите на различни производители, мултимедия и сигурност (защитеност на информацията и мрежите от неправомерен достъп). Като говорим за мултимедия, видеото се налага все по-агресивно в свободното време на хората, ще направи ли бум и в офиса? - Видеоконферентните връзки са изключително удобни, особено за международни компании с офиси в различните страни. Например когато си говорят американец и германец, добре е да се виждат, за да могат да следят по лицето дали се разбират добре. Аз например гледам много внимателно изражението и следя за най-малкия признак за объркване поради езикови или културологични различия. Гласът е по-универсален от видеото Но гласът си остава водещ за бизнес комуникациите. По-удобно е. Където и да се намирате, винаги можете да говорите по телефона - и да сте в тунел, и да се чува слабо, пак върши работа. Докато картина с лошо качество е повече от дразнещо за окото. Освен това, докато сте в отпуска, не винаги искате търговските ви партньори да ви виждат в този вид, на който се радва семейството ви, например. Изобщо не обсъждаме случая, когато тъкмо сте си взели душ... едва ли ще приемете видеоразговор по работа. Утрешният бизнес се съобразява с днешните тийнейджъри А ако за миг отместим погледа си от сегашните бизнесмени и погледнем бъдещите (в момента тийнейджъри), ще видим най-ясно тенденциите. Моят син е типичен представител - слушалки на ушите, микрофон, уеб-камера на компютъра и видеочат с приятелката му, която е просто в друг университет, не на края на света. Когато те и връстниците им започнат работа, ще очакват същата среда и новата технология ще им я даде. Новата стратегия на компанията свързана ли е със съкращенията в подразделението на Siemens, отговорно за комуникационните технологии? - Основно ще бъдат засегнати хора от канала ни в Германия, но промените са неизбежни. Ще делегираме производството си на други компании, а каналът ни за малък и среден бизнес ще бъде продаден. Това са стъпки, които конкурентите ни направиха преди много време, трябва и ние да ги направим. Ще се сменят ли конкурентите ви? - След 5-6 г. конкурентите ни ще бъдат по-скоро софтуерни компании като Microsoft u IBM. Може би и Cisco. Cisco е от традиционните ни конкуренти, но тя просто няма комуникационно решение, изцяло изградено на софтуер. Но "конкурент" е много условно понятие. Ние не винаги се конкурираме с конкуренцията, понякога си партнираме - например с Nokia-Siemens, Fujitsu-Siemens. Набелязали ли сте си конкретни цели за 2008 г. в България? - България има голям потенциал. Имаме много клиенти тук - министерства, частни компании. Много неща могат да се направят. Например? - Например Министерството на отбрана изгради фиксираната си мрежа преди 7-8 години и сега има нужда от нов тип оборудване и услуги. Също така Министерството на вътрешните работи е цифровизирало само 50% от фиксираната си мрежа. *** Капитанът Аз съм... капитан. Имам лодка и обичам да плавам. Със семейството ми често си устройваме малки празненства, каним и приятели. Така лодката придобива и социален привкус освен спортен. Карам... ски. Освен бързите реки харесвам много и снежните склонове. Имам... страхотна съпруга. Женени сме от 23 години и с ръка на сърцето казвам, че тя Върши повече работа от мен. Имаме две деца - синът ни вече е голям и учи в колеж, а пък най-ноБото около дъщеря ни е, че отскоро има кола и е много щастлива от това. Последния път, когато бях на мач... беше в събота. Често ходим, защото В семейството имаме страхотен футболист - дъщеря ни. Винаги, освен когато не е абсолютно невъзможно, ходя да я гледам. Миналия петък пътувах от Унгария до Америка, в събота виках за подкрепа на мача - вкараха победния гол в последните 30 секунди, а в неделя вече бях на Балканите. Ажаджите са... моята страст. Имам и iPhone, и Blackberry. Току-що купих безжична стереосистема, която позволява да се слуша музика във всяка стая. Слушам... Боб Аилън, Rolling Stones, понякога Led Zeppelin, Humble Pie. Животът... е такъв, какъвто ти си го направиш. Най-важното е... позитивното отношение към . всичко, постоянството в работата и личния живот и почтенността
четвъртък, 24 април 2008 04:46:56

Няма коментари: