Класа - 11 стр.
2,2 трилиона долара приходи в медийния сектор
Рекламирането в ефирни телевизии с 5% средногодишен ръст
Глобалните приходи на компаниите в медийния сектор ще достигнат $2,2 трилиона през 2012 година. Това сочи годишният доклад на Pricewa-terhouseCoopers (PwC). Ръстът ще е най-вече в ци-фровите и медиите за мобилни телефони. Очаква се и голямо нарастване на покритието и достъпността. Увеличението на рекламирането е свързано с нарастването на интереса към гледането на видео през интернет или чрез устройства като iPod на Apple. Средният ръст на приходите в сектора се очаква да бъде 19,5% годишно до 2012-а. Общото увеличение на приходите на медиите и разпространителите ще изпревари ръста на световния БВП, които според доклада ще бъдат 5,7%.
Независимо от ускорения растеж при цифровите медии, традиционните ще имат доста по-голям дял от приходите. Цифровите и мобилните медии ще държат 11% от пазара на реклами или ще получават $234 милиарда годишно.
Изненадващо рекламирането в ефирните телевизии, които се считат за по-уязвими от последствията на икономическата криза, не само че не намалява, но се очаква да има средногодишен ръст от 5% до 2012-а. Според експертите този медиен сектор ще бъде по-устойчив на сътресения от цифровия. Изглежда, че дълго обявяваният край на традиционните медии няма да се състои поне 6 следващите 5 години.
Докладът на PwC показва стабилно бъдеще за големите медии и рекламни компании, въпреки че те отбелязват спад от повече от 13% от началото на годината. Причината за това са опасенията на рекламодателите от влошения инвестиционен климат и високата инфлация, които може да причинят рецесия на рекламните пазари в близко бъдеще. Миналата седмица от Lehman Brothers обявиха, че пазарната оценка на рекламните компании е достигнала 10-годишен минимум и моментът е добър за инвеститорите да вложат парите си в сектора.
Най-уязвима през този период ще бъде музикалната индустрия. Очаква се заради пиратството в интернет приходите в сектора да намалеят с 0,6% до 2011 година, но ще последва ръст, тъй като продажбите през мрежата ще станат повече от тези на CD носител.
Изследването, на което се основава докладът, обхваща 59 страни и 15 водещи индустриални сектора. Според него САЩ ще продължат да бъдат най-големият медиен пазар и ще генерират годишни приходи от $759 милиона през 2012-а. Увеличението на приходите на медиите там ще е средногодишно около 4,8% и доста по-бавно в сравнение с Източна Азия и Латинска Америка.
Потребителските разходи, свързани с големи спортни събития като Олимпиади или световни първенства, през следващите пет години ще нараснат с 37% до почти $141 милиарда, сочи още докладът, цитиран от Reuters. Очаква се ръст на продажбите на права за излъчване (по телевизия, мобилни телефони и интернет), което ще доведе до среден годишен ръст в сектора от 6,5% в периода 2008 - 2012 г. През последните пет години нарастването в сектора е било 6,4%. Ще се увеличат и приходите от националните спортни мероприятия, тъй като все повече компании разбират какъв потенциал има във вниманието на консуматорите, твърдят от PwC. По този начин например е нараснала цената на правата за излъчване на състезанията по крикет в Азия.
Най-силен ръст на приходите от спортни събития може да се види в Европа, Близкия изток и Африка, Латинска Америка и Азия. В САЩ и Канада увеличение също ще има, но относително по-плавно.
Главните събития, които ще привлекат средствата, са Олимпийските игри в Пекин през август, летните във Ванкувър 2010 и зимните в Лондон 2012 г., както и Световната футболна купа в Южна Африка през 2010 г. Само в САЩ следващите три Олимпиади ще донесат $2,9 млрд. от продажба на телевизионни права. Пазарът на САЩ е най-голямото парче от тортата, като през 2012 г. се очаква да възлезе на над $69 млрд., сравнено с $47 млрд. в Европа, Близкия изток и Африка.
петък, 20 юни 2008 04:44:31
петък, 20 юни 2008 г.
2,2 трилиона долара приходи в медийния сектор
Етикети: в. Класа
Абонамент за:
Коментари за публикацията (Atom)
Няма коментари:
Публикуване на коментар