понеделник, 16 юни 2008 г.

Брандът за една компания е като репутацията за човека

Пари - 26 стр.
Брандът за една компания е като репутацията за човека

Кристина РАДКОВА

Най-могъщите марки
Louis Vuitton обра овациите сред световния елит, като спечели титлата най-скъпа и престижна марка
Настоящата рекламна кампания на Louis Vuitton с участието на звездата от Ролинг Стоунс китариста Кийт Ричардс е стъпка встрани от кампаниите през последните години, в които красиви актриси, като Скарлет Йохансон и Ума Търман, промоцираха дамските чанти на компанията. Вместо да разчита отново на американските филмови звезди да спомогнат с огромната си популярност и очарование за покачване на продажбите, компанията, притежавана от милиардера Бернар Арно, се завръща към корените си, избирайки за основна целева група своя първоначален клиент - богаташите. Но защо? При тази нестабилна икономика все повече потребители търсят полезни, а не модерни чанти. Така че в тази ситуация компанията изкарва своята 154-та колекция, наемайки за рекламно лице рокаджия в пенсионна възраст със съмнително минало. Само бъдещето ще покаже дали рекламните спотове с Кийт Ричардс ще постигнат успех, но неоспорим факт е, че дръзките ходове държат толкова време Louis Vuitton на върха и винаги една крачка пред конкуренцията. Тазгодишната класация за най-могъщи марки в света потвърждава това твърдение.
***
1. Победителят: Louis Vuitton Стойност на марката: 25.74 млн. USD като най-мощната марка на френския конгломерат Louis Vuitton Moet Hennessy (LVMH), нищо - дори силното евро или пък несигурната американска икономика, не може да спре растежа на Louis Vuitton. Със стойност на марката 25.71 млн. USD тя беше поставена на първа позиция сред луксозните в топ 100 на най-могъщите марки, базиран на проучване сред
50 000 марки в света. За да се направи тази класация, са проведени интервюта с над 1 млн. потребители по света. клиентите са били попитани за лоялността си към всяка марка и също за тяхното мнение относно бъдещето на компаниите. В проучването е взета предвид и стойността в долари на марката. ето и останалите първенци:
***
2. Hermes Стойност на марката: 9.63 млн. USD
Френският ветеран Hermes се търгува на френската борса, но семейството зад марката все още притежава 29% от акциите. много експерти определят това като причина за не прекъсващия успех на компанията. дамските чанти все още са ръчно произвеждани във Франция, което, казват от компанията, е и причината цените на обичаните чанти Birkin да започват от 8000 USD. Hermes отчита успех и при по-евтините си стоки. копринени ръкавици, гривни и плажни хавлии може да бъдат закупени на ексклузивния уебсайт на компанията.
***
3. Gucci Стойност на марката: 9.34 млн. USD Gucci, собственост на френския конгломерат PPR, отчете по-ниски от очакваното печалби за първото четиримесечие за 2008 г., но що се отнася до могъщество на марката, компанията има много какво да покаже. другите групи във Фешън Лейбъла на Gucci Grouр обаче се представиха добре. Александър Маккуин отчете рентабилност за първи път, откакто е част от групата от 2004 г., а Стела Маккартни завзема пазара в индия.
***
4. Cartier Стойност на марката: 9.29 млн. USD Възможно ли е диамантите на Cartier да блестят най-ярко? ако съдим по постъпленията - определено да. Френският бижутер, дъщерна фирма на луксозния конгломерат Richemont, отчете покачване на печалбите
в първото тримесечие на 2008 г. продажбите в бижутерийния сектор за Richemont (т. е. доходите от Cartier и далеч по-малките Van Cleef и Arpels) бяха 2.66 млрд. EUR, т. е. 9% повече от 2.44 млрд. EUR през 2007 г.
***
5. Chanel Стойност на марката: 8.67 млн. USD
една от малкото частни компании в класацията, Chanel поддържа загадъчен баланс: марката продължава да задоволява старите си клиенти и същевременно да привлича млади богаташчета. обикновено дамите от хайлайфа предпочитат класическите костюми от колекцията на прословутата марка, докато градските момичета избират роклите й с етикет Karl Lagerfeld. В края на 2007 г. президентът на Шанел Бруно Павловски каза, че миналата година е била най-добрата по отношение на продажбите висша мода, с 20% повече са произведените рокли от миналата година.
***
6. Rolex
Стойност на марката: 6.28 млн. USD
Швейцарската марка Ролекс произвежда безспорно най-имитирания и най-фалшифициран продукт на земята. Безспорно доказателство за могъществото, популярността и престижа на марката. неговите висококачествени стоки носят печалба от 3 млрд. USD всяка година според проучванията. набиращите скорост икономики в русия и Китай пълнят джобовете на компанията, докато западните икономики страдат.
***
7. Hennessy
Стойност на марката: 5.4 млн. USD
Винопроизводството на LVMH отчете 7.1% понижение на печалбите за първото четиримесечие на 2008 г. в сравнение със същия период за 2007 г. но неговата марка Hennessy се оказа светлинка в тунела със своите успехи в русия, Китай и Виетнам. В Китай особено виното е било вековен символ, откакто френските търговци са пуснали котва на азиатските пристанища преди около 200 години. така днес, 2 столетия по-късно, като традиционен сватбен подарък в страната се е наложила бутилка Hennessy.
***
8. Armani
Стойност на марката: 5.12 млн. USD Въпреки че големи компании като Louis Vuitton Moet Hennessy се опитаха да се домогнат до бизнеса на Армани, дизайнерът милиардер избра да запази компанията частна и да избегне евентуалния натиск от страна на акционери. Вместо това той се фокусира в разширяване на дейността на компанията в Лайвстайл категорията, сключвайки сделка със Самсунг за телевизия Armani, както и отваряйки хотели, SPA центрове и ресторанти Армани.
***
9. Moet&Chandon Стойност на марката: 4.95 млн. USD
За разлика от останалите марки шампанско Moet продължава да се сервира само при специални събития и партита по света. последната рекламна кампания на притежаваната отново от Louis Vuitton Moet Hennessy (LVMH) компания беше доста интересна. тя включваше отварянето на празничен магазин в квартала Сохо в Ню Йорк. там купувачите можеха да си вземат ексклузивно бутилка Moet, инкрустирана с камъни Сваровски.
***
10. Fendi Стойност на марката: 4.67 млн. USD
конгломератът Louis Vuitton Moet Hennessy, собственост на милиардера Бернар Арно, притежава няколко модни къщи, но Фенди е една от тези, които бързо и стремително набраха скорост. С премиерата на “Сексът и градът” и прословутата любов на главната героиня кари Брадшоу и нейните дружки към чантите Baguette на Фенди, компанията трупа огромна популярност и печалби.
***
Текстове под снимки
Хиляди марки участват в класацията, която изведе Louis Vuitton начело
***
Колекции има зад гърба си най-мощната марка на френския конгломерат

понеделник, 16 юни 2008 05:48:00

Няма коментари: