вторник, 17 юни 2008 г.

Български кампании на Cannes Liоns

Класа - 11 стр.
Български кампании на Cannes Liоns

Християн НЕМСКИ

След кинофестивал, провел се преди броени дни в Кан, тази седмица френският град стана домакин и на 55-ото, най-мащабно досега издание на международния рекламен фестивал Cannes Lions. Той се провежда от 15 до 21 юни. "Тази година за първи път в историята на форума има и две български участия в конкурсната програма", заяви Мария Маслева, шеф на РА "График дизайн студио". Едната заявка бе подадена в категорията Public Awareness Messages и е за екокампания на природозащитната организация "Зелени Балкани", публикувана на страниците на българския National Geographic. Криейтивът към нея е дело на рекламна агенция McCann EricksonSofia. Второто ентри в конкурсната надпревара бе за кампанията на "Софарма" за продукта "Трибестан" и се състезеваше в разделите "Използване на микс медии" и "Продукт/услуга". Кампанията стартира у нас още през март 2007 година, като към нея има създадени три тв спота, режисирани от Магърдич Халваджиян. И двете наши кампании обаче не успяха да попаднат сред номинираните, от които се пресяват финалистите. Тази година са били регистрирани общо 28 хил. ентрита във всички категории, което е с 10,2% повече от миналата година. След вчерашното пресяване в отделните раздели успяха да оцелеят 2038 заявки, които ще се борят за престижните призове. Близо 4000 рекламисти от цял свят са се събрали на Лазурния бряг. Сред тях са директорът на Асоциацията на рекламните агенции (АРА) Марияна Брашнарова, Мелания Рашева от Вестникарска група "България", представители на фестивала в Кан за България, директорът на рекламна агенция "График дизайн студио" Мария Маслева. Освен конкурсната програма успоредно ще тече и конгрес, на който ще се проведат над 50 семинара на актуални теми от рекламния бизнес. За първи път в историята на Cannes Lions ще бъде връчена и статуетка в категорията Design.

вторник, 17 юни 2008 05:13:08

Няма коментари: