вторник, 17 юни 2008 г.

Българска реклама влезе във "Фейсбук"

Дневник - 16 стр.
Българска реклама влезе във "Фейсбук"

Албена БОРИСОВА

Това е първият опит у нас да се използват социалните мрежи
За първи път българска реклама беше публикувана в международната социална мрежа "Фейсбук" (Facebook). Проектът е на "Зед диджитъл сайбърмарк" (Zed digital Cybermark) за новите оферти за продажбата в България на "Рено Симбъл" (Renault Symbol) и се прави чрез медийната агенция "Пиеро 97". Кампанията ще продължи до края на юни, в нея са включени и български сайтове.
"Социалните мрежи са сравнително нов за България интернет продукт, който следва модела на чуждите. Особеното при тях е, че те ангажират аудиторията и я предизвикват да генерира съдържание, като по този начин отново привличат аудитория. Предлагането на реклама в социалните мрежи е идентично с рекламата във всеки един интернет продукт. Стратегията ни да използваме "Фейсбук" за рекламна площадка беше основана единствено на факта, че в него все още няма българска реклама и всяка една би се забелязала от аудиторията. Тъй като социалната мрежа ни позволява да прицелим нашата реклама само към потребители от България, ние сме сигурни в отличните резултати от тази кампания", коментира управляващият директор на "Зед диджитъл" Иван Иванов.
Ръководената от него агенция не за първи път прилага нови за българската реклама похвати и канали. "За нас това е приоритет", твърди Иванов.
Практиката на "Зед диджикъл" е сред все още плахите опити на българския рекламен пазар да се използват социалните мрежи за налагането на определена стока или услуга. Въпреки някои мнения, че ползващите социалните мрежи са изключително негативно настроени към рекламата в тях, специалистите прогнозират, че бъдещето на брандирането е тъкмо в интернет. Местата като "Фейсбук" ще продължат да се развиват и нарастват, а с това и присъствието на компаниите в тях. Очакванията са до 2009 г. интернет да изпревари радиото и да стане третата (след телевизията и печата) най-използвана медия за реклама в световен план. Според прогнозите ръстът на рекламните бюджети, насочвани към мрежата, ще е 76% за периода 2006-2009 г. спрямо увеличение от 16% за същия период за телевизията и 9.5% за пресата.
***
Експериментите
"Зед диджитъл" е сред първите специализирани агенции за интернет маркетинг в България. Създадена е през 2000 г. Тя е част от "Публисис МАРК груп", партньор на четвъртия по големина световен комуникационен холдинг "Публисис груп". През 2003 г. агенцията реализира първата в страната комбинирана интернет и sms кампания за откриването на "Сони център" в ЦУМ. Нейна е и първата таргетирана онлайн кампания за "Фикосота синтез", както и първата българска реклама в Yahoo (за "Орбител").

вторник, 17 юни 2008 05:04:16

Няма коментари: