четвъртък, 19 юни 2008 г.

Витоша и Z-Rock най-предпочитани

Класа - 11 стр.
Витоша и Z-Rock най-предпочитани

Мила НИКОЛОВА

изпълнителен директор на tns tv plan
През последните години медийният пазар у нас е силно доминиран от телевизията. За нея се правят непрекъснати прецизни измервания чрез пийпълметрия и въпросът как да се планира облъчването с реклама, почти винаги е с еднозначен отговор - основен дял в телевизията, останалото (според спецификата на продукта) в радио, преса, интернет, външна реклама. Радиопазарьт е не по-малко наситен от телевизионния, но за разлика от него, където водещите 3 канала - bTV Нова тв и Канал 1, държат около 62% пазарен дял, първата тройка станции сумарно имат дял към 30%. Софийската аудитория е особено привилегирована -избира сред повече от 30 радиа. На страната на слушателя това е предимство, тъй като изборът неколкократно надхвърля обичайните потребности. Последните представителни за София (населението на възраст 15-54 г.) проучвания на "ТВ План ТНС" сочат, че репертоарът на слушани радиостанции в рамките на обичайна седмица е между 2-3. За един ден софиянците превключат между 1-2 станции. На
страната на самите радиа обаче конкуренцията е силно оспорвана.
Проучванията за радиослушаемост от началото на юни отчитат повишаване в столицата - средната продължителност в делничен ден е 140 минути, в събота и неделя - 123 минута Особено интересна за рекламодателите е групата на младите софиянци - на възраст между 25 и 35 години. Тя е много активна при избор на медии за развлечение и информация, ползвайки в еднаква степен стандартните медии и възможностите на интернет (теглене на филми и музика, посещения в информационни сайтове, форуми и т.н.). Ако се върнем на сравнението между радио и телевизия, данните сочат обнадеждаващи за радиоиндустрията тенденции за контакт с младата аудитория в София. Двете електронни медии отчетливо си "разпределят" облъчването на младите през денонощието - радиото доминира в пояса 07,00-18,00 ч (общо за всички станции), като пиковете достигат 24% среден рейтинг около 9,00 часа сутринта и 22% следобед около 16,00 ч. Телевизията е предпочитаната в широкия праймтайм 19,00-22,30 ч с пикови стойности около 30-33% среден рейтинг. За разлика от нея радиото е част от обичайния ритъм на живот в активната част на деня и практически навсякъде - в автомобил слушат 57% (основно мъже), на работното място 29%. Слушането у дома остава съществена част от контакта с медията за близо 40%. Всеки десети между 25 и 35 г. слуша радио по интернет, чрез кабел или сателит. Предпочитани от младата софийска публика са музи-, калните формати. Водещи в класацията на база средно-седмична аудитория с изравнени позиции са "Витоша" и Z-Rock, като аудиторията на рок радиото е основно мъжка. Двата лидера акумулират общо пазарен дял 21%. Трета до пета позиция в класацията за юни заемат "Радио 1", "Вероника" и "Ре-тро", предпочитани повече от младата дамска публика.

четвъртък, 19 юни 2008 05:03:53

Няма коментари: