петък, 20 юни 2008 г.

„Найки" поведе на „Адидас"

Дневник - 22 стр.
„Найки" поведе на „Адидас"

Георги ФИЛИПОВ, пратеник на „Дневник" в Австрия и Швейцария

И петте отбора, спонсорирани от американската компания, продължават
Само преди няколко дни изпълнителният директор на „Адидас" Херберт Хайнер обяви: „В бизнес терена ние не само вече се класирахме за следващия кръг, ние вече сме европейски шампиони." На спортния терен обаче нещата не стоят така. „Адидас" може и да е официалният партньор на УЕФА и световната компания №1 във футбола, но този път нямаше късмет при представянето на спонсорираните от компанията отбори. Засега тя губи категорично в задочния спор за №1 с „Найки" за представяне на Евро 2008. И петте отбора, които са обличани от американския концерн, продължават напред в етапа на елиминациите - Португалия, Холандия, Русия, Турция и Хърватия. „Адидас" остана само с два отбора - Германия и Испания. Италия е единственият представител на „Пума". В началото на турнира и трите компании стартираха с изравнени позиции - всяка от тях имаше по пет отбора, а Швеция правеше разликата с „Умбро". Преди дни Хайнер обяви, че очакват продажбите на футболни продукти покрай Евро 2008 да се увеличат с 50% в сравнение с преди четири години. „За нас европейското първенство вече е огромен успех", заяви той. Тази година от реализацията на футболни продукти трябва да бъдат събрани 1.2 милиона евро. Очакванията са в сравнение със световното първенство през 2010 г. продажбите да са с най-малко 10% подобри. Според проучване на маркетинговите агенции Sportscan и NDP „Адидас" държи 40% от футболния пазар, което е повече, отколкото имат „Найки" и „Пума" общо. Компанията облича още съдиите, доброволците и доставя официалната топка за първенството. Тя е изградила и две композиции от фигури с техните рекламни лица - едната от п футболисти на гарата в Цюрих, а другата е 42-метрово копие на чешкия вратар Петер Чех във Виена. В това отношение „Найки" изостава в сравнение с предишни години. Доскоро американската компания се опитваше да създаде паралелен рекламен свят чрез т.нар. амбуш маркетинг, в който да остави впечатлението у феновете за своята съпричастност към големите турнири.

петък, 20 юни 2008 04:53:55

Няма коментари: