неделя, 3 август 2008 г.

Медийните сайтове са най-влиятелни

сп. Мениджър - 116 стр.
Медийните сайтове са най-влиятелни

Цветелина ПЕТРОВА

До 5 години очаквам интернет бум и в България. Прогнозата е на Любомир Леков, председател на съвета на директорите на „Инвестор.БГ" АД
***
ЛЮБОМИР ЛЕКОВ е основател и председател на съвета на директорите на "Инвестор.БГ" АД. Магистър по компютърни технологии от Техническия университет. От 1998 г. до основаването на "Инвестор.БГ" АД през 2000 г. работи като брокер на ценни книжа, финансов анализатор, портфолио мениджър. Има множество публикации в специализираните финансови издания.
- Господин Леков, колко време ни дели от истинския бум на интернет сайтовете у нас? Кога те ще започнат да се състезават с телевизиите по потребители и приходи от реклама?
- Подобни прогнози са много трудни, но все пак като част от ЕС е лесно да се предположи, че догонваме тенденциите в тези страни. Така че до 5 години със сигурност над 50% от населението на България ще ползва интернет, а това е сериозна предпоставка за "интернет бум".
- Собственост на „Инвестор.БГ" АД са 18 сайта в различни сфери -кой печели най-много и защо? Гои ли е най-влиятелният?
- Според интернет специалистите ние имаме най-голямото порт-фолио от успешни сайтове, което предполага, че поне 10 си оспорват лидерството вътре в компанията. Разбира се, има и "победители" и те към момента са Investor.bg, Dnes.bg и Start.bg. От друга страна, всеки един сайт си поставя за цел да бъде лидер в своя сегмент. Най-влиятелни са медиините сайтове, които също така са и обект на особен интерес от страна на рекламодателите.
- Има ли конкуренция между по-сериозните сайтове и по-скандалните? Кои привличат повече реклама?
- По мое мнение рекламодателите са много чувствителни към съдържанието и затова определено сериозните сайтове привличат повече реклама.
- Какви методики използвате, за да измервате коректно интернет аудиторията? За сайтовете това е много важна информация. И най-вече за рекламодателите.
- В момента използваме двете световно признати метрики - тези на Nielsen Online и Gemius. Според мен най-важният фактор е аудиторията. И според двете метрики ние имаме близо 50% от българската аудитория. Важен фактор за развитието и дълголетието на един сайт е също така таргетирането на съдържание. Това дава един завършен продукт на потребителите. Друг фактор, който все по-често следим, е времетраенето на едно посещение, или колко време прекарват посетителите в нашите сайтове. Интересно е, че това време достига до 30 минути, което ни прави големи оптимисти по отношение на конкуренцията с електронните медии.
- По какво управлението на интернет медии прилича на други бизнеси и по какво се различава?
- Според мен много прилича на бизнеса на традиционните медии, но има силен привкус на проблемите, свързани с новите и несигурни технологии. Все повече журналисти предпочитат да пишат за интернет медии, защото получават свобода на изразяване, обратна връзка от читателите и най-важното - възможността да си преди всички останали.
- „Инвестор.БГ" АД е публична компания. Какво даде на вашите медии излизането на борсата?
- Излизането на борсата беше решаващо. За 4 години ние станахме втората по големина (по аудитория) компания в България. Даде силен тласък за популярност на нашите медии, защото ние направихме първото IPO в България, но и първото IPO на интернет компания в Източна Европа. Сега всички гледат на нас като на първата прозрачна и независима интернет медия в България, нещо, с което могат да се похвалят доста малко медии в Европа. Решението за прозрачно финансиране на медийните ни проекти беше навременно и далновидно.
- Публичността на компанията отразява ли се по някакъв начин на работата с информацията? Промени ли се работата на журналистите и как?
- Стандартите са много по-високи. Ние сме изключително внимателни по отношение на верността на информацията. Обратната връзка от близо 250 хил. посетители дневно ни кара да работим на високи обороти.
- „Инвестор.БГ" АД има 350 акционери. Как гарантирате висока доходност на инвеститорите при тези колебания на борсата?
- В момента интересът към интернет и към интернет медиите е много голям. Все повече инвеститори се интересуват от подобен род вложения. Ние гарантираме високата доходност само с изключително високия растеж през последните три години - трицифрен ръст на приходите.
***
"ИНВЕСТОР.БГ" АД е интернет компания, която притежава 18 сайта -lnvestor.bg, Dnes.bg, Start.bg, Gol.bg, Aha.bg, Tialoto.bg, Rabota.bg, Snim-ka.bg и др. Според данни на агенция Nielsen Online броят на уникалните браузъри в сайтовете на компанията надхвърля 2 млн. месечно и покрива 41% от българската интернет аудитория. "Инвестор. БГ" АД притежава два проекта, позиционирани на турския интернет пазар www.start.web.tr и www.rssodasi.com. Медията реализира първото IPO в България и е една от най-успешните борсови компании у нас.
неделя, 3 август 2008 04:48:57

Няма коментари: