неделя, 1 юни 2008 г.

Луксозните марки въртят света

Стандарт - 41 стр.
Луксозните марки въртят света

Радослава ГРИГОРОВА

№1 сред брандовете на разкоша е френският производител на чанти Louis Vuitton
В най-новата рекламна кампания на Louis Vuitton мястото на холивудските прими Скарлет Йохансон и Ума Търман е заето от китариста на Rolling Stones Кийт Ричардс. Застаряващият музикант може и да е странен избор за някои, но отговаря на "новата ни цел", твърдят от компанията. Каква е тя? Отговорът е прост - в днешния свят с променлива и капризна на моменти икономика много повече са богатите хора, които отдават предпочитания на полезните пред имиджовите продукти. Именно към тях е отправено новото послание на луксозната марка. Дали рекламата с Ричардс ще постигне целта си, времето ще покаже, но добре пресметнатите ходове като този помагат на Louis Vuitton да е на крачка пред конкурентите си. С приблизителна пазарна стойност от 25,74 млн. долара компанията уверено оглавява класацията на най-влиятелните луксозни брандове Тор 100 Most Powerful Brands, съставена от компанията за проучване на пазара Millward Brown.
Сред "кралете на лукса" преобладават добре познати имена от модния бранш, производителите на бижута и макар и неочаквано за някои, на луксозен алкохол. Четири от марките са част от един конгломерат- Louis Vuitton Moet Hennessy (LVMH) на френския милиардер Бернар Арно. Очевидно е защо го наричат "Император на лукса".
1. LOUIS VUITTON
Приблизителна пазарна стойност- 25,74 млн. долара
Нищо не може да спре възхода на този гигант на световния моден пазар. Нито крахът на американската икономика, нито колебанията на долара, нито банковата криза в Европа. Неотдавна компанията започна активно да разработва нова линия продукти, насочени не към градските шопинг маниаци, а към състоятелните пътешественици. А всичко започва повече от скромно - с ръчно изработените куфари, появили се във франция в началото на XIX в.
2. HERMES
Приблизителна стойност -9,63 млн. долара
Историята на Hermes е тясно свързана с едно семейство. И въпреки че компанията вече е публична, потомците на основателите държат 29% от акциите, което, според експертите, позволява на бранда да поддържа отлична репутация. Освен привързаността към традициите марката се слави и с високо качество на ръчната изработка и материалите, от които се правят всички продукти. И въпреки че най-евтината чанта от знаменитата серия "Биркин" струва около 8000 долара, състоятелните фенки на модата са готови да чакат от половин до две години, за да я получат.
3. GUCCI
Приблизителна стойност -9,34 млн. долара
Въпреки че за първата четвърт на 2008 г. продажбите на марката, собственост на френския конгломерат PPR, са по-малко от очакваните, поводи за безпокойство няма. Другите модни подразделения на италианската компания отбелязват успехи. Дрехите с марката "Александър Маккуин" отчитат печалба за първи път от 2004 г., откакто се присъединиха към бренда. А Стела Макартни продължава експанзията на своята марка дрехи в Индия.
4. CARTIER
Приблизителна стойност -9,29 млн. долара
Сред почитателите на изисканата бижутерия това безспорно е най-известната марка в целия свят. Без съмнение нейните диаманти блестят най-ярко. Тази година от концерна Richemont, в който влиза Carrier, както и по-малката Van Cleef and Arpels, заявиха, че продажбата на бижута им е донесла 4,2 млрд. долара, което е с 9% повече от миналия отчетен период.
5. CHANEL
Приблизителна стойност -8,67 млн. долара
Една от малкото останали частни компании. За разлика от своите влиятелни конкуренти този бранд успява да се държи на гребена на вълната, без да продава. Най-обещаващо се развиват нещата за подразделението за производство на дрехи от котюр - за миналата година Chanel е произвела с 20% повече луксозни облекла от предходната.
Джесика Симпсън (вдясно) с гордост носи своята чанта "Биркин"
6. ROLEX
Приблизителна стойност -6,28 млн. долара
Никак не е чудно, че продуктите точно на тази марка най-често са обект на имитация от фалшификаторите по целия свят. Изделията на фирмата носят доход от 3 млрд. долара годишно, а ръстът на благосъстоянието в страни като Русия и Китай обещава на швейцарския концерн увеличаващ се брой нови клиенти и, разбира се, още печалби.
7. HENNESSY
Приблизителна стойност -5,4 млн. долара
Брандът е част от холдинга LVMH и въпреки че като цяло печалбите от производство на алкохол за миналата година са спаднали със 7,1%, Hennessy не пострада от застоя. Всъщност марката буквално "дръпна" напред, увеличавайки значително продажбите на коняк в Русия, Китай и Виетнам. В Китай питието се е превърнало в символ на разкош и благополучие и нито една сватба не минава без Hennessy за подарък.
8. ARMANI
Приблизителна стойност • 5,12 млн. долара
В продължение на няколко година собствениците на LVMH положиха доста усилия да купят компанията. Но Джорджо Ар-мани предпочете да държи развитието на модната къща в свои ръце и не сбърка. Печалбите позволиха на предприемчивия италианец да развие нови насоки на бизнеса си, който вече включва цяла верига хотели, спа салони и ресторанти по целия свят.
9. MOET & CHANDON
Приблизителна стойност -4,95 млн. долара
Шампанското от тази марка се появява на всички ексклузи-вни мероприятия по целия свят. Сватби на кралски особи, ина-гурация, награждаване на шампиони - всички пият шампанско Moet & Chandon. Неотдавна брандът направи своята продукция още по-луксозна - за избрани клиенти напитката се излива от бутилки, украсени с камъни "Сваровски".
10. FENDI
Приблизителна стойност -
4,67 млн. долара
С главен дизайнер като феноменалния Карл Лагерфелд, този член на конгломерата LVMH уверено върви нагоре. До голяма степен това се дължи и на популярността на чантите Baguette и В Bag. Доходите на компанията от продажбата на тези продукти буквално скочиха след появата на култовия сериал "Сексът и градът", в който главната героиня Кари Брадшоу често се появява, гушнала своята Baguette.
неделя, 1 юни 2008 04:50:39

Няма коментари: