сряда, 4 юни 2008 г.

За онлайн търговията няма криза

Money.bg - По света
За онлайн търговията няма криза



Независимо от вълната песимизъм, заляла икономиката на Великобритания, продажбите в Интернет продължават да се увеличават, твърди изследване, цитирано от БиБиСи.
Консуматорите на Острова през миналата година са изхарчили онлайн с 35% повече пари спрямо 2006 г., изчислили са от Verdict Research: 14.7 млрд. паунда или над 36.1 милиарда лева по днешен курс.
Темпът на ръст на продажбите в Интернет е близо десет пъти по-бърз от останалите форми за търговия на дребно във Великобритания. Специално за търговията в Интернет, нарастването на продажбите през 2007 г. е най-бързото от шест години.
Изследвани са 4,000 души, които правят покупки. На въпроса защо се ориентират към пазаруването онлайн, най-честият отговор е бил - за да могат да се възползват по-пълноценно от свободното си време.
Според изследователите тази тенденция ще се запази, тъй като достъпът до Интернет нараства и поевтинява, а потребителите започват да правят по-регулярно и по-скъпи покупки. До 2012 г. се очаква продажбите онлайн да достигнат почти 45 млрд. паунда, 13.8% от всичко, което ще се харчи за пазаруване тогава.
В този процес сред търговците се наблюдава известен канибализъм: хората купуват през компютрите си това, което преди отиваха да видят на място. Но „физическата търговия" далеч не е обречена. „Все още има нужда от физически местоположения". Ключът на успеха е онлайн търговията да доведе от своя страна хората до вратите на магазините.
Присъствието в Интернет е жизнено важно за търговеца. Потребителят обаче трябва да има повече избори, като изгражда за себе си здрави връзки между търговията в магазин и онлайн.
Според изследователите от Verdict, широколентовият достъп до Интернет направи пазаруването по-лесно и бързо, а за много хора то се асоциира и с по-ниски цени. Анализът сочи, че Интернет дава още едно базово предимство - купувачите могат да се „пазарят" за цената в повечето сектори.
Консуматорите вече са привикнали към интернет търговията. Търговците продължават да се възползват от този ценен канал, който дава толкова добри резултати в период на понижаване на реалните заплати и потребителското доверие.
03.06.2008

сряда, 4 юни 2008 00:01:00

Няма коментари: