събота, 7 юни 2008 г.

И победителят в конкурса на годината е...

Капитал - 42 стр.
И победителят в конкурса на годината е...



Най-интересният конкурс от началото на годината приключи за малко повече от месец - изключително кратък срок за надпревара от подобен мащаб.
Leo Burnett Sofia е големият победител в pitch-а (конкурс, на рекламен език). През следващите две години агенцията ще отговаря за atl (медийното) и btl (немедийното) обслужване на "БТК груп", като ще работят и за двете основни марки на компанията - БТК и vivatel. Досега те работеха само за третия мобилен оператор, а бившият монополист на пазара на стационарна телефония БТК бе обслужван от New Moment New Ideas.
MediaS SMV (медиа агенцията, част от New Moment New Ideas Company) ще извършват медиа планиране и купуването на рекламни площи и време, отново и за двете марки. Агенцията и досега работеше за БТК и vivatel.
"БТК груп" е един от най-големите рекламодатели в страната, като бюджетът й за тв и пресреклама през 2007 г. надхвърли 26 млн. лева, по данни на "Маркет линкс" и TNS/TV Plan.
За участие в конкурса освен победителите бяха поканени още седем от най-големите агенции на пазара - РА "Крес" (които работеха за btl проектите на двете марки), Publicis Marc, McCann Erickson Sofia, Noble Graphics, DDB Sofia и Euro RSCG Sofia и Graffiti/BBDO. Впоследствие Noble Graphics не продължиха участието си, а до втория кръг са били допуснати четири агенции. Те имаха по-малко от две седмици да разработят и предложат идеите си за кампании.
Една от причините за обявяването на конкурса бе преструктурирането на "БТК груп", което започна с встъпването в длъжност на новия изпълнителен директор на компанията Бернар Москени. "Една от задачите ни бе да се намали броят на обслужващите агенции", обясни директорът "Връзки с обществеността и корпоративни комуникации" на "БТК груп" Георги Куртев. Въпреки наличието на две марки на пазара, "от клиентска гледна точка ние сме едно цяло, една компания", допълни той. Не на последно място Куртев постави и "по-ефективното използване на средствата на "БТК груп".
Официално Leo Burnett ще поеме работата за клиента от 1 юли. Естествено от агенцията изразиха радостта си от изхода на конкурса, както и от факта, че ще продължат да работят с MediaS SMV. Но при спечелването на пълно обслужване за такъв голям клиент винаги излиза въпросът за хората в екипа на обслужващата агенция - ресурсът от качествени хора е един от големите проблеми на рекламната индустрия. "По отношение на човешкия ресурс и капацитета да обслужваме клиент от такъв ранг ние сме в много добра стартова позиция. Разполагаме с добре обучен и посветен на клиента екип, който познава спецификата на телеком сектора и поради голямата динамика и конкуренция на този пазар, е буквално обигран в "отряд за бързо реагиране" - способност, която развихме благодарение на съвместната ни работа с vivatel", каза Галина Чулева, директор "Обслужване на клиенти и нов бизнес" в Leo Burnett и допълва, че единствено и "евентуално" може да се наложи подсилване на btl капацитета на агенцията, за да не страдат и останалите й клиенти. "Щастливи сме, че БТК отново избраха за свой партньор нашата агенция в частта, която се отнася до медийно обслужване", коментира изпълнителният директор на New Moment Ненад Лозович и допълва: "Конкурсът беше тежък, конкуренцията - изключително сериозна. Състезавахме се с най-големите агенции на пазара, подготвихме се в кратки срокове, а междувременно работихме и по текущи проекти на БТК. Разбира се, щеше да е много хубаво, ако освен медийното, бяхме спечелили и atl обслужването на клиента. Той обаче избра друга агенция, на която желаем успех." Лозович казва още, че изходът от конкурса ще им позволи при тях да се случат "много интересни неща, свързани с нови идеи" за агенцията, но не разкри повече подробности.
събота, 7 юни 2008 06:34:54

Няма коментари: