четвъртък, 5 юни 2008 г.

Остават само двама силни играчи в нета

Money.bg - По света
Остават само двама силни играчи в нета



Анализ на Интернет пазара за фирма от Уол Стрийт твърди, че Гугъл и Амазон, ще бъдат победителите в дългосрочен план от конкуретната битка на големите играчи в мрежата, като Yahoo и IAC InterActiveCorp ще отпаднат по пътя.
Анализаторът Джефри Линдзи твърди в 310-те страници на доклада, озаглавен "САЩ Интернет: Краят на началото", който беше публикуван във вторник, че Google и Амазон са най-добре поставени, за да се справят с настоящия икономически спад.
"Очаквам двама играчи да продължат да се представят силно, Google и Амазон," пише Линдзи. "И Гугъл и Амазон все още запазват годишни темпове на растеж в диапазона 30-40 процента, като в бъдеще се очертава сравнително слабо забавяне."
Линдзи потвърждава предишните си позиции, че Yahoo в крайна сметка ще бъде продадена на Майкрософт и че конгломератът за електронна търговия IAC ще предприеме през август разделянето си на пет функционални подразделения, както е планирано.
"Реално най-слабите играчи се отдалечават най-много от оригиналните си компетенции и започват да действат до голяма степен като конгломерати," се казва в анализа за Yahoo и IAC.
В краткосрочен план обаче, Линдзи вярва, че Yahoo ще спечели, ако се стигне до сделка и ще може да привлече част от рекламните продажби и потребители на Гугъл ако възобнови и приключи успешно преговорите за придобиване от Майкрософт.
Той твърди, че и eBay "потенциално могат да привлекат Microsoft за съдружник в бъдеще", особено ако сайтът за онлайн продажби не успее да възстанови нивата на растежа на печалбите си, защото eBay ще трябва да развие PayPal и Skype звената си.
Дори и най-силните фирми имат слабости, според Линдзи. Гугъл все още не е изградил експанзивна стратегия за постигане на същия пазарен дял при нововъзникващия мобилен Интернет, какъвто има при мрежите на стационарни компютри.
Амазон и eBay пък вероятно ще бъдат принудени в да плащат данъци върху продажбите в съответните щати. По ирония, това може да бъде предимство за тях, като големи компании, тъй като те имат повече ресурси, отколкото малките играчи в електронната търговия.
04.06.2008 г.

четвъртък, 5 юни 2008 00:01:00

Няма коментари: