вторник, 3 юни 2008 г.

Е-академия за маркетинг създадоха IT компании

Дневник - 16 стр.
Е-академия за маркетинг създадоха IT компании

Спас СПАСОВ

Целта е да се развие бизнесът в интернет
Българската IT компания „Дизайн БГ" и румънската „Нетбридж инвестмънтс" (Netbridge Investments) са се споразумели за създаването на е-академия с лиценз за център за професионална квалификация. Това съобщи управителят на „Дизайн БГ" Пламен Русев, който е и председател на борда на директорите на академията. „Целта ни е да развием умения и компетентност в сфери като електронен маркетинг и търговия, развойна дейност и програмиране", обясни Русев. Е-академията ще се развива както онлайн - като платформа за обучение в интернет, предоставяне на лекции и тестове - така и офлайн, създавайки своя база, библиотека, система за обучение и оценка. Академията ще бъде регистрирана като колеж и ще издава дипломи за бакалавърска степен по професионално IT образование. „Идеята ни е да осигурим обучение, адекватно на динамично развиващата се технологична среда, обясни Русев. Една от двете таргет групи в работата ни са бизнес клиентите и големите компании в IT сектора, за които е-академията ще извършва вътрешнофирмени обучения." Другата насока в дейността ще е обучението и създаването на банка кадри за нуждите на сектора в двете държави. Причината е, че IT компаниите и в България, и в Румъния страдат от липса на добре подготвени специалисти по електронен маркетинг и търговия. Е-академията стартира е летни курсове по е-маркетинг и електронна търговия. В тях ще участват маркетинг мениджъри от най-големите компании в двете държави, като акцент в програмата ще е бързото навлизане на специалистите по конвенционален маркетинг в областите е-маркетинг и електронна търговия, които до момента са сред т.нар. бели петна в практиката на фирмите. Сред лекторите за летните курсове са поканени мениджърите на двете системи за отчитане на интернет трафика в България - „Нилсен" (Nilsen Online) и „Гемиус" (Gemius). „В момента в Румъния има не по-малко от 1000 действащи електронни магазина. У нас те се броят на пръсти, като при това липсва и регистър, който да установи точния им брой", каза управителят на „Дизайн БГ". По данни на компанията в София интернет потребители са над 67% от столичани. В големите градове като Варна и Пловдив техният дял се движи около 50%. „Това значи, че расте нуждата от специалисти, които да комуникират и да продават на онлайн ' клиенти", каза Русев.
***
„Дизайн БГ" има 9 години опит
Компанията .Дизайн БГ има над 9 г. опит в областта на електронния маркетинг. Тя е изпълнявала поръчки и е доставяла пълната гама П продукти на клиенти като „Икеа" (Ikea), „Хонда" (Honda)", „Даймлер-Крайслер" (Dimler Chrysler), няколко национални правителства и др. „Нетбридж дивелъпмънт" (Netbridge) е най-голямата румънска компания, работеща в сферата на онлайн решенията, интернет рекламата, онлайн медиите и доставката на интернет услуги. Нейни клиенти са повече от 3 млн. потребители на интернет в Румъния. От 2005 г. компанията активно работи за разширяване на дейността си в чужбина.

вторник, 3 юни 2008 05:18:33

Няма коментари: