вторник, 3 юни 2008 г.

Какво е бъдещето на електронната поща?

Топ нивини - 7 стр.
Какво е бъдещето на електронната поща?



Сравнена с днешните виртуални светове електронната поща (е-mail) определено има характеристиките на Web 1.0 - почти архаичен комуникационен канал. Въпреки това тя работи успешно и маркетолози и рекламодатели продължават да разчитат на нея.
Нещо повече - потребителите, чието мнение е най-важно, искрено харесват технологията. Близо три четвърти от пълнолетните потребители на електронна поща в Северна Америка казват, че я ползват всеки ден, сочат данни от проучване на "Ipsos", направено за "Habeas". Освен това, две трети от пълнолетните участници в проучването казват, че предпочитат да използват е-mail за корпоративната си комуникация. Също толкова твърдят, че ще го предпочитат и след пет години.
Мнението на потребителите за бъдещата важност на мейлите като начин за бизнес общуване далеч надхвърля очакванията за значимостта на видеоконферентните връзки (19%), обмена на незабавни съобщения (17%), SMS текстови съобщения (12%) и уеб-срещи (12%). "Потребителите стават все по-зависими от електронната поща за връзка един с друг чрез социални мрежи и Web 2.0 приложения и с тези, с които правят бизнес", коментира Дес Кахил, изпълнителен директор на "Habeas".
След като електронната поща ще остане предпочитана от потребителите през следващите няколко години, означава ли това, че разходите за e-mail реклама ще нарастват през това време, питат от "eMarketer". Според анализаторите отговорът е: "И да, и не". Тази година разходите за реклама чрез електронна поща в САЩ ще достигнат 492 млн. долара, след което ще нараснат с 55% до 765 млн. долара през 2012, прогнозират от "eMarketer". Само че докато към момента електронната поща формира едва около 2% от общия обем разходи за онлайн реклама, този дял всъщност ще се свие до само 1,5% през 2012 г. въпреки ръста в абсолютните стойности, прогнозират от компанията. Причината е, че парите, които ще отидат за другите формати са онлайн-реклама, ще засенчат тези за e-mail. E-mail маркетингът е евтин, също и мащабността му - цената да се изпратят 1 млн. мейла е малко по-висока от тази за хиляда. Това обаче може да причини проблеми. "Електронната поща е толкова евтина, че много маркетолози подценяват влиянието й върху цели кампании и марката на дадена компания", коментира Дейвид Халерман, старши анализатор в "eMarketer".

вторник, 3 юни 2008 07:54:05

Няма коментари: