събота, 7 юни 2008 г.

„Труд" с безплатен сайт

Труд - 16 стр.
„Труд" с безплатен сайт

Соня СПАСОВА

На медийния фестивал в Албена обсъждат „новите дрехи на пресата
Планира се скоро вестник „Труд" да се сдобие с обновен, и то безплатен сайт в интернет. Това стана ясно от презентацията на Аксел Шиндлер, главен управител на Вестникарска група България, на медийния конгрес в рамките на фестивала „Ме-диамикс" в Албена. Сред главните спонсори на събитието, което продължава и днес, е медийната група ВАЦ. Най-големите представители на германската компания у нас са „Труд" и „24 часа".
„През 2005 г. започнахме с trud.bg
и 24chasa.bg. Тогава не изпитвахме доверие, че това е изгодна бизнес област, но ситуацията вече се промени", уточни Шиндлер. Той представи цялото по-ртфолио с издания на ВАЦ в България. Номер 1 на българския пазар е „Труд", на второ място е „24 часа", също така публикуваме и единствения следобеден вестник - „Нощен Труд", обясни на гостите на фестивала Шиндлер.
ВАЦ има свои издания в много страни, сред които Германия, Австрия, Македония, Хърватия. Отскоро вече медийната група е и в Русия, където издава седмичен регионален вестник, както и месечно списание. Планира се списания на компанията да излизат и във Виетнам.
Печатните медии ще оцелеят, но трябва да се променят, а издателствата трябва
да имат силна интернет дейност обясни Андреас Рудаш, президент на „Ост Холдинг" - Виена, поделението на ВАЦ за Източна Европа. Така той се включи в темата за „новите дрехи на пресата", която дискутираха медийни експерти и главни редактори на вестници. По думите на Рудаш е много важно вестниците да уцелят правилно своята аудитория и да предлагат анализи на конкретните новини, които хората вече са научили от електронните медии. Той отбеляза и необходимостта от добър дизайн и включването на различни приложения.
Само за месец и половина обновеният сайт на Би Ти Ви е получил 100% повече уникални посещения, като 67 000 души дневно влизат в интернет страницата на медията. В праймтайма (6. р. - най-гледаното време) по интернет ни
следят 4000 души, като амбицията ни е до края на годината те да се увеличат с 2500, каза пък шефката на Би Ти Ви Вики Политова.
Тя изнесе данни, според които въпреки очаквания спад в ръста на рекламния пазар в световен мащаб за следващите 2 години Централна и Източна Европа ще бъдат на второ място след Африка - където пазарът се развива най-бързо. Според данните на ТНС тв План през тази година зрителите прекарватсредно по 318 минути пред тв екрана, за разлика от 2001 г., когато са отделяли 285,25 минути за гледане на телевизия. Политова отбеляза и големия „шум", с който е затрупан зрителят. Всеки ден човек получава над 3000 рекламни съобщения по различни канали, уточни тя.
Собственикът на „Дарик" радио Радосвет Радев обясни, че в София заради задръстванията слушането на радиостанции се е увеличило с 300%,
а очакванията са нещо подобно да стане и във Варна и в Пловдив.
Според Радев медийният капитализъм в България се е състоял, защото ако преди 15 години „Дарик" радио е било създадено с 150 хиляди долара кредит, то сега цената му е около 25-30 млн. евро. В четвъртък вечерта австриецът с румънски произход Робърт Дорнхелм получи международната награда за цялостен принос в развитието на медиите в бившия дворец на румънската принцеса Мария в Балчик.
***
Текст под снимка
Депутатът от НДСВ Милен Велчев пристигна вчера за участие в медийния фестивал и изслуша презентацията на главния управител на Вестникарска група България Аксел Шиндлер, в компанията на шефката на Националния борд по туризъм Поли Карастоянова.
събота, 7 юни 2008 06:46:53

Няма коментари: