сряда, 13 февруари 2008 г.

Приходите от интернет реклама в САЩ растат с 27%

Приходите от интернет реклама в САЩ растат с 27%
в. Дневник

Приходите за интернет реклама в САЩ са се увеличили с 27% до 25.5 млрд. долара през 2007 г. съобщи „Бизнес уайър". Изданието се позовава на доклад на агенцията за изследвания в областта на информационните технологии ШС. С 28% до 7.3 млрд. долара са се увеличили приходите на американските агенции за реклама в интернет само през последното тримесечие на миналата година, твърди в доклада си IDC. Агенцията използва метод на изследване с представителна извадка от най-големите компании, които работят в тази сфера. Сред тях попадат утвърдени гиганти като „Гугъл" и „Яху", но също и такива като „Фейсбук", които едва сега насочват потенциала си към реклама в световната мрежа. От IDC коментират, че ръстът при инвестициите в интернет реклама е продиктуван от увеличения брой часове, които потребителите прекарват в сърфиране из мрежата. Онлайн пазаруването също насочва компаниите към интернет вместо традиционните форми на реклама. В своя доклад изследователската агенция посочва още, че за пръв път от две години безспорният лидер на световния пазар за интернет реклама „Гугъл" е изгубил част от пазарното си присъствие в САЩ. Компанията, която миналата година плати 3 млрд. долара, за да придобие рекламната агенция „Дабъл клик", е изгубила пазарен дял през приключилото тримесечие заради по-слаби продажби. Така пазарният дял на „Гугъл" се е понижил с половин процент до 23.7 на сто в сравнение с последното тримесечие на 2006 г. *** Глобален спад в разходите за информационни технологии прогнозира изследователската агенция „Форестър рисърч". Пазарът на информационни технологии ще се свие не само в САЩ и развитите пазари от Западна Европа, но и в много страни с развиващи се икономики. И тази година Китай и Индия ще бъдат двигателите на пазара за информационни технологии. стр. II

Няма коментари: