неделя, 10 февруари 2008 г.

Катерина Буюклиева, управителят на медиа-агенция Initiative Megua клуб, В последния път, когато...

Катерина Буюклиева, управителят на медиа-агенция Initiative Megua клуб, В последния път, когато...
сп. Тема
...останах доволна от постигнатото.
При последната кампания на веригата магазини 2be миналата година, в която „главен герой" е рибата. Кампанията е позиционирана нестандартно, по всички правила на играта. Успехът, който постигнахме, продължава да ме пали и досега. С голямо желание заедно с клиента дискутираме къде кога и колко пъти трябва да се появи рибата през 2008 г.
...потърсих съвет.
Работата ми е екипна, затова непрекъснато търся съвети. Заобиколена съм с изключително образовани хора. Когато ги подбирам, искам да знаят повече от мен. В нашата професия човек се колебае непрекъснато. Изразходването на рекламен бюджет не е one-man show. Нещата трябва да се огледат от много страни. В този процес непрекъснато разчитам на екипа си.
От приятелите си не търся съвети за работата. Естеството й е строго поверително и не мога да си позволя да обсъждам нашите клиенти и бизнеса им. Това е закон, който задължително спазвам.
...получих добри новини.
Да си призная, на лошите Въобще не обръщам внимание. Сигурно защото ни заливат ежедневно. Подсъзнателно селектирам всички и оставям да влияят на настроението ми само положителните вести. Преди около час дъщеря
ми пусна sms, че има шестица по география, което много ме зарадва. Краят на срока дойде и детето много се вълнува как ще го приключи.
...ме питаха дали съм
Коднина на певицата етя Буюклиева.
Когато ме спрат полицаи и видят името в книжката ми, винаги ме питат дали имам нещо общо с певицата. Всъщност фамилията е на мъжа ми - Тодор Буюклиев. Той обаче също не е роднина на Петя Буюклиева.
Когато избирахме име на дъщеря ни, съпругът ми каза: „Или ще се казва Камелия Тодорова, или Петя Буюклиева." Кръстихме я Камелия Тодорова.
...забелязах, че дъщеря ми е пораснала.
Забелязвам го чрез въпросите, които напоследък ми задава. Когато ме попита кой самолет е реактивен, разбирам, че е напреднала в изучаването на света. Но все пак ми е трудно да усетя как расте, защото съм всеки ден до нея. По-лесно е за роднините и приятелите ми.
...обяснявах какво е медна агенция.
Преди няколко часа. Ежедневно ме питат. Много често клиентите не осъзнават защо трябва да платят на някого за съвет къде и кога да излъчат или да публикуват рекламата си. Размита е и представата им какво е общото между позиционирането на една кампания и отстъпките, които може да получат. В България все още малко се говори за ефективността на рекламата. Затова хората ежедневно се интересуват от тези неща.
...се ядосах.
Непрекъснато ме ядосва некомпетентността. Битката с нея е постоянна. Много обичам работата с цифри. Отдава ми се математиката и се радвам, че професията ми е свързана с анализи и обработка на данни. В този смисъл се ядосвам, когато се сблъскам с хора, които не умеят да четат информацията в цифрите. Побеснявам, когато някой говори за проценти, без да казва от какво са те. Както изисква науката. Процент като абсолютна величина в пространството няма, той винаги „идва" от нещо. Във вестниците, списанията, по телевизиите обаче е пълно с проценти, за които не се уточнява откъде са се появили.
...практикувах хобито си.
През уикенда бях на ски - това е единственото ми сериозно хоби. За другите спортове съм ленива.
Предпочитам Пампорово пред останалите курорти. Малко е далечко и затова понякога правя компромис с Боровец. Но не и с Банско, то някак загуби очарованието си в моите очи. Пампорово е леко демоде, някак ретро и в това е неговият чар. Освен това е много слънчева планина. Последния път се качих до обсерваторията в Рожен, уникално място. За пореден път изпитах удоволствие да съм на точка, където 300 дни в годината е ясно и където небето е толкова приветливо.
Другото ми хоби е висенето по кафенетата, ако изобщо може да се сметне за такова. Обожавам да се срещам и да си говоря с приятели.
...направих успешна инвестиция.
От мен се очаква ежедневно да правя успешни инвестиции, защото в края на договора се подписвам и 8 графа „Възвръщаемост". Затова всеки рекламен бюджет е инвестиция. В този смисъл направих такава вчера.
В личен план съм „по-немарлива" и не внимавам дали харча разумно. Оставям това усилие за професионалните си задачи.
...плаках.
Плача много на филми. Около Коледа ходихме семейно на кино. Гледахме „Ваканцията" - смешен филм с нелеп сюжет, но заснет красиво. Романтична полукомедия, която те блокира и те кара да гледаш. Участваше Камерън Диас, която много харесвам. Незнайно защо около мен всички изпозаспаха, а пък аз продължих да следя сюжета и дори по едно време се разплаках. Може и напрежението от работата през тези дни да ми е дошло в повече.
...сбърках.
Когато не се доверих на мнението на колеги.
...помислих, че съм родена под щастлива звезда.
Всеки ден си го мисля. Наистина живея с усещането, че съм родена под щастлива звезда.
...реших, че е време за промяна.
Най-често променям прическата си. Отнема ми 15 минути, за да взема това решение.
Сериозно обаче - вълнувам се от нестандартните форми на рекламата, от онази, която наричат „реклама в съдържанието". Нашият пазар още е малко далеч от нея. Екипът ми ще обърне сериозно внимание на този сегмент, защото в него има много потенциал. Помислете си колко много реклама е интегрирана например в спорта, в самите състезатели - тенисисти, футболисти, скиори, плувци. Надеждата ми е, че медиите ще откликнат на този наш ентусиазъм и ще обърнат повече внимание на т.нар. реклама в съдържанието.
...потънах в земята от срам.
Слаба съм по география. Наскоро говорих с колега от една от прибалтийските републики. Той ми каза: „Аз съм от Рига", а аз му отвърнах: „О-о-о, Литва ми се струва много интересна страна." Оказа се, че това е столицата на Латвия. Само по погледа му разбрах, че съм направила голяма грешка. Искаше ми се земята да се отвори и да изчезна.
Не мога да различавам страните в Прибалтика и това си е. Не се ориентирам и в други географски точки. Опитвам се да наваксам този пропуск от детството си, като пътувам. Когато посетя едно място, познанията ми веднага се избистрят и се наместват. Последното ми пътуване беше за Нова година - до Атина. Почувствах се много добре в този град, където полагат толкова грижи да съхранят историята си.
стр. 54-55, 56

Няма коментари: