сряда, 13 февруари 2008 г.

Колкото повече българските фирми се налагат като търговски марки, толкова повече се увеличават имитациите и фалшификациите на тези търговски марки

Колкото повече българските фирми се налагат като търговски марки, толкова повече се увеличават имитациите и фалшификациите на тези търговски марки
БТВ, новини в 19.00 часа

5.Новина Колкото повече българските фирми се налагат като търговски марки, толкова повече се увеличават имитациите и фалшификациите на тези търговски марки. За това сигнализираха от Българска стопанска камара. Социологическо проучване сочи, че всяка пета фирма у нас е пострадала от имитатори на марката й. Отмина времето, когато от имитация на джинси Дизел, Левис и Бос се трупаха печалби. Сериозните имитатори сега крадат доказали се български марки и печелят добре от тях. Мира Янова, МБМД: "Всяка пета фирма е имала проблем с марката си и географското означение". Една от потърпевшите фирми е производител на блиндирани врати. Дистрибутори на фирмата от Варна регистрирали същата марка като извадили само един детайл от името. Имитаторите са глобени с 50 хиляди лева, но дейността им е законна и продължават да съществуват. Иван Аков: "Решението е на всяка фирма, която се почувства ощетена, да се осигури възможността да води индивидуално дело". 38 на сто от изследваните въобще не са регистрирали марка или географско означение и почти същият дял не знаят какви са ползите от притежаването на марки и географски означения. Мира Янова, МБМД: " Марките могат да бъдат разделени на следните видове – словни, това са марки, които се състоят само от текстова част, фигуративни, тоест от всякаква картинка най-просто казано, триизмерни, това са така наречените форми, които представляват някаква обемна форма. Около 50% от фирмите имат нижда, според тях тепърва да развиват търговските си марки и означения.”

Няма коментари: