неделя, 10 февруари 2008 г.

4500 лева за cnom на Евро '08

4500 лева за cnom на Евро '08
в. Класа
Християн НЕМСКИ

ARD продава 30-секунден клип срещу 120 хил.евро "Диема Вижън" е продала повече от половината от рекламното време на Европейското първенство по футбол 2008, съобщи търговският директор на медията Антоанета Ар-сова. За първи път частна телевизия у нас разби монопола на държавната БНТ и придоби правата за излъчване на доходоносния шампионат. Тази година той ще се проведе в Австрия и Швейцария. Медийната компания "Диема Вижън" (собственост на шведската Modern Times Group и лондонската Apace Media) предлага на рекламодателите три пакета, в зависимост от броя на спото-вете. Най-скъп е т.нар. "златен пакет", който включва 68 излъчвания на 30-секундни рекламни клипове срещу 299 хил. лева (без ДЦС). 51 спота срещу 228 хил. лева предлага "сребърният" пакет. В "бронзовия" пък 38 клипа се търгуват за 149 хил. лева. В офертите са калкулирани по 4 спота във финалното дерби на Евро '08 в "златния" пакет и по два в "сребърния". Спонсорите "Официалните спонсори на УЕфА за първенството - Adidas, Carl-sberg, Canon, Coca-Cola, JVC, имаха право да закупят спотовите ни пакети преди да ги предложим на пазара, но без да се ползват със специални отстъпки", допълни Арсова. Тя каза още, че спонсорите имат различни пакети, договорени с УЕФА. Спонсорските заставки на KLA, Hyundai, Continental, MasterCard, Macdo-nald's ще са разположени извън рекламните блокове. Част от тези компании и други спонсори на УЕФА за европейското вече са платили за спотова реклама на "Диема". Тарифите у нас са в пъти по-ниски в сравнение с някои западноевропейски държави. Например германската ARD търгува 30-секундна реклама по време на финалния двубой за 120 хиляди евро. У нас максимумът е почти 4500 лева за същото време в "златния пакет". "Нормално е западните телевизии да имат с пъти по-високи цени, защото медийният и рекламният пазар там е с пъти по-голям от нашия", коментира Арсова. Тя допълни, че частната телевизия няма никакви притеснения, че ще последва злополучния пример на БНТ, която не успя да си върне разходите по излъчването на Евро '04. Тогава държавната телевизия отчете рекордни загуби, след като бе задължена да излъчва заставките на официалните спонсори, без да пуска свои рекламодатели. "Сега това няма как да се случи, защото в предвидената от нас програмна схема спонсорските клипове ще са разположени извън времето, предвидено за останалите реклами", обясни Арсова. По кабела За първи път европейски шампионат от такъв ранг ще бъде предаван от кабелен оператор. БНТ загуби битката с "Диема Вижън", която била предложила по-голя- мата сума при наддаването за правата (2 млн. евро според неофициална информация ). "Сан Стефа-но" 29 купи Евро '04 срещу 1,1 млн. евро. До последно държавната телевизия се надяваше да получи правата за излъчване поне на 50% от срещите и от Евро '08, но удари на камък. "Няма да предоставим и секунда ефирно време на друга медия", категорична е търговската директорка на "Диема". Допреди няколко години БНТ взимаше правата по презумпция като член на EBU (Европейски съвет за радио- и телевизионно разпръскване). Досега УЕФА изискваше медията, която ще разпространява най-голямото европейско спортно събитие, да има 100% ефирно покритие на пазара. От "Диема Вижън" гарантирали, че имат 98% покритие на пазара, независимо че не излъчват ефирно. Медията е сред кандидатите в скандалните конкурси за аналогови ефирни честоти в София, Варна и Пловдив. Те обаче доскоро бяха замразени, а в края на януари правителството одобри Национален че- стотен план, който предвижда въпросните честоти да се използват за цифровизация. По мрежата Шампионатът ще се излъчва по "Диема+" и "Диема 2". " И двата канала имат 100% кабелно покритие в страната, или приблизителна гледае-мост от 3 млн. души", разясни Арсова. Потребителите, които нямат достъп до кабелни оператори, ще могат да гледат първенството и на сайта ontheweb.bg. На него освен последните новини от шампионата ще има и прогнози и анализи на експерти. Новите обстоятелства около телевизионните права на Евро '08 държат в неизвестност спортния екип на Канал 1. "До този момент дори не е сигурно дали наши репортери изобщо ще пътуват за Австрия и Швейцария. Прекалено рано е и нямам яснота по въпроса", разясни пред "Класа" шефът на дирекция "Спорт" в БНТ Методи Манченко. "Надяваме се, че ще акредитираме поне четирима репортери за турнира, но със сигурност няма да пътуват със собствен ПТС", заяви Красимир Минев, шеф на "Спорт" в частната национална телевизия bTV. стр. 11

Няма коментари: