неделя, 2 март 2008 г.

Росица Николова, главен редактор на седмичника „Трета възраст": Вече имаме реклами на кредити и депозити

Росица Николова, главен редактор на седмичника „Трета възраст": Вече имаме реклами на кредити и депозити
сп. Тема
Ясен ЛЮЦКАНОВ
- Госпожо Николова, какъв е тиражът на в. „Трета възраст"?
- Тиражът дълго се запази един и същ. Движи се между 300 хил. и 320 хил. Понякога стига до 330 хил. броя.
- Други вестници също се целят в пенсионерската аудитория. Ежедневниците пускат подобни приложения. Как се справяте с конкуренцията?
- България може би е на първо място по процент на застаряващо население 8 Европа, по отрицателен демографски прираст. За съжаление това е тема, която ще става все по-актуална в следващите години. Разширяващата се аудитория на възрастните читатели, естествено, предизвиква интереса и на медиите. Хората, които се нуждаят от специализирана информация, са все повече.
- С какво основно привличате читатели?
- Най-важното е вестникът да бъде актуален, да дава нужната информация и да я тълкува добре. Искаме хората в третата възраст да се осведомят адекватно за пенсиите и услугите, които могат да ползват, тъй като повечето от тях се инвалидизират. Трябва да бъдем актуални и във връзка с всички промени в наредби и закони за пенсионното дело, за хората с увреждания. Проблемите, свързани със здравето, също са основна тема. Съветваме читателите си как по-поносимо да се лекуват, като, разбира се, се консултират с личния си лекар-Юридическите съвети също имат място при нас. Правната култура е необходима в днешно време.
- Каква част от приходите би са от реклама?
- В момента - около 12-13%. В последните две години има ръст. Преди това разчитахме главно на продажби.
- Какви са рекламодателите ви?
- Първоначално рекламираха производители и дистрибутори на хранителни добавки и лечебни методи. Стремим се обаче да не заблуждаваме читателите си дори чрез реклама. Затова избягваме обяви на екстрасенси - в голямата си част те подвеждат. Основно рекламодателите са лекари със съответните дипломи или оторизирани и правоспособни лица, които произвеждат и продават хранителни добавки. Напоследък се появяват и реклами, свързани с кредити и депозити. Вече има и нови услуги на пазара - например тези на „Хилд", които обаче имаха проблеми със закона. - Как стартира вестникът?
- Началото беше преди 17 години. Започнахме на 4 страници, висок печат. След това минахме на 8 страници, постепенно растяхме. Много тежко и рисковано бе през 1996 г., когато хиперинфлацията стопи много издания. Тогава и ние свихме вестника на 4 страници. Имахме много абонати и те основателно роптаеха, че са дали пари за по-голямо, а получават стеснено издание. Въпреки всичко запазихме абонатите - нещо, което нито едно друго издание не успя да направи. След като минаха тези тежки моменти, продължихме постепенно да растем в обем и тираж, за да стигнем до днешните 20 страници и да съхраним цената от 20 cm., която е поносима за нашата аудитория.
- Мнението ви за другите най-тиражни издания - жълтите вестници?
- Явно има потребност от този тип преса. Може би читателите са движени от любопитството, което дълги години бе потискано - освен официози у нас друго нямаше. Оттогава минаха доста години, но въпреки това хората на моя възраст изпитват интерес към определени теми и лица, което се задоволява именно от този тип медии.
стр. 16

1 коментар:

Анонимен каза...

ГОСПОЖО НИКОЛОВА ПУСКАТЕ РЕКЛАМА НА ЕДНА ПОГРЕБАЛНА АГЕНЦИЯ КОЯТО СЕ НАРИЧА АСЯ . ЗНАЕМ ЧЕ ЗА ВАС Е ВАЖНО ДА ПОЛУЧАВАТЕ ПАРИ ЗА СЪОТВЕТНО КАРЕ ЗА РЕКЛАМА НО НЕДЕЙТЕ ДА ПУСКАТЕ АГЕНЦИЯ КОЯТО ИЗПОЛЗВА НЕЩАСТИЕТО НА ХОРАТА И ИМ ВЗИМА ПАРИТЕ А СЛЕД ТОВА НЕ ДОСТАВЯ ПЛАТЕНОТО.НИЕ ВЕЧЕ СМЕ СЕ ИЗЛЪГАЛИ НО ДАНО НЕ ПОСТРАДАТ ДРУГИ ХОРА