неделя, 2 март 2008 г.

Илюзията Ordina

Илюзията Ordina
сп. Мениджър
Катя АТАНАСОВА
Ordina е консултантска компания в областта на информационните и комуникационните технологии с повече от 5000 служители. Задачата към студиото е изработване на малка интернет игра. Предназначението на играта е да уведоми интернет потребителите, че Ordina има нови свободни позиции. Както често се случва на българския рекламен пазар - клиентът има "творческа" концепция. В случая той иска игра, подобна на "Супер-Марио", в която героят да колекционира предмети и така, минавайки през различните нива, да се усъвършенства. Студиото разубеждава клиента - да прескачаш бюра в офиса и да събираш документи, пазейки се от злите секретарки, не е много уместно, определено. Трябва нещо друго. И екипът измисля нещо специално, което отговаря на изискванията и целите на клиента. Идеята на този продукт е работодателят да има възможността да избира служителите си по иновативен начин, чрез уеб базираната игра, която да замества предварителното интервю.
В играта кандидатите ще бъдат вече ангажирани. Идеята е да се симулира реална среда с реални трудности, специфични за позицията, за която се кандидатства. С влизането си в нея кандидатът въвежда своите истински данни (име, адрес, телефон), които се записват в базата данни. Веднъж изиграл играта, той не може да опита повторно.
Единичен опит. Нямаш право на грешка. Както ако си на работа в тази компания. По такъв начин се запазват няколко параметъра:
- реална преценка на способностите му (реакция, способност да асимилира, време за прилагане на наученото);
- реален резултат (няма начин да се заобиколи системата).
Всяко едно действие се записва в базата данни.
Кандидатът не знае какво се случва в момента и реагира напълно нормално, както би реагирал във всяка една ситуация. Имайки чувството, че е в игра, напрежението от интервюиращия изчезва, защото в случая няма човек пред кандидата.
При завършване на играта се изписва: "Благодарим Ви, това беше интервюто. Разбрахме достатъчно за Вас. Ако бъдете избран, наш представител ще се свърже с Вас".
Каква е цялостната полза и защо точно този метод е най-подходящ?
- Играта ще задоволи главното изискване на работодателя (намирането на персонал).
- Резултатите са реални (тъй като се запаметяват в базата данни и включват както данни за кандидата, така и постиженията му в играта).
- Играта може да бъде играна еднократно.
- Кандидатът няма да има възможност да "мами" играта, тъй като това ще бъде проследено и играта просто няма да стартира.
- Работодателят получава пълен достъп до резултатите на всеки един, реакциите му на всеки въпрос, като по този начин ще има възможност да филтрира хората, които отговарят на критериите за позицията.
Разбира се, такава идея е приложима за компании, които активно наемат хора в даден бранш, тъй като една такава игра-интервю се изработва специално за нуждите на компанията.
Клиентът отказва идеята. Продуктът е изработен, но с друга, по-стандартна концепция. Причината за отказа е, че играта трябва само да акомпанира предстоящото набиране на кадри, а не това да е самото интервю. Друга причина е, че клиентът настоява играта да може да бъде играна многократно.
стр. 94- 95

Няма коментари: