вторник, 4 март 2008 г.

Роди им се марка и стана известна

Роди им се марка и стана известна
в. Дневник
Емилия МЕЧЕВА, ICYGEN

Популяризирането на брандовете се нуждае и от сериозен онлайн имидж Чували сме за прищевките на холивудските звезди да запазват домейни с имената на своите деца. Адвокатът на Анджелина Джоли и Брад Пит регистрира няколко домейна, съдържащи името на новородената им дъщеря Шайло Новел Джоли-Пит (Shiloh Nouvel Jolie-Pitt) веднага след появата й на бял свят. Притежаваните домейни от Анджелина и Брад са Shiloh-Nouvel.com, Shiloh-Jolie-Pitt.com и няколко други комбинации, но, разбира се, находчиви сайбър хитреци веднага са купили подобни имена на домейни с цел да ги продадат по-късно на баснословни цени: Shiloh-JoliePitt.com, Shiloh-Jolie. com, MyShilohNouvel.com, BabyShiloh.com, ShilohFan.com. Оказва се, че много бъдещи родители са обсебени от идеята децата им да са популярни в онлайн пространството. Някои се допитват до Google, за да се уверят, че името на бъдещия наследник няма да срещне прекалено голяма конкуренция и че ще се изписва на предни позиции в страниците с резултати на търсачките. В такъв случай разпространеното Георги Петров се оказва губещ вариант, както и Бойко или Ивана заради техния „звезден статут". Много често маркетинговите специалисти говорят за разработените от тях марки като за свои деца. Оттук и аналогията между избор на име за новородено и създаването на марка. Идеята да се направи едно неродено дете известно всъщност не е толкова абсурдна, когато говорим за създаване на бранд и популяризирането му в интернет. Колкото и невероятно да звучи, Google може да показва информация за абсолютно всичко в първите страници с резултати. Дори да показва информация за едно неродено дете или несъществуващ още бранд. Ако се търси най-доброто име за фирма или продукт, със сигурност трябва да се провери популярността на възможните варианти в търсачките. Само изборът обаче не е достатъчен, за да добие то известност в бъдеще. Самото име може да бъде оптимизирано така, че търсачките да го класират на предни позиции при търсене по ключови думи. След това могат да се приложат следните тактики за популяризиране на вашето „новородено дете" в мрежата: - Напишете прессъобщение за това, че вашето дете се е родило. Включете името на детето в заглавието. Непременно съобщението трябва да бъде оптимизирано за търсачките. То трябва да съдържа определен брой ключови думи, които да асоциират името на детето с представата за него, която искате да изградите. - Запазете и купете всички домейни, които представляват грешно изписано името на вашето дете. Всички тези домейни с грешни имена трябва да се пренасочват автоматично към правилния домейн. - Направете видеофилм за раждането на бебето и го качете на всички възможни сайтове с видеосъдържание. Разбира се, не пропускайте да сложите видеоклипа и на сайта, посветен на детето. За да откриват роботите на търсачките този клип, сложете тагове на всяка секунда от клипа. - Направете блог. -Впишете името на детето в Уикипедия. Ако ви откажат да публикувате тази информация, пишете, че единият родител е Том Круз, Брад Пит, Джанет Джаксън или всички заедно. - Промотирайте сайта на детето в Google с фрази като„бъдещ победител на Music Idol" или „студент в „Харвард". - Включете вашето дете, негови снимки и истории около него в сайтове с потребителско съдържание. Оставете хората да коментират и гласуват за детето ви. - Сменяйте метатаговете, които сте поставили, за да сте в крак с промените, които се случват в живота на детето. - През няколко години сменяйте името на детето и го кръстете с име, което няма голяма конкуренция в търсачките. Извън темата за децата, всички съвети, изброени по-горе, се прилагат с единствената цел да помогнат на бизнеса. Ако изграждането на онлайн имидж започне навреме, в един бъдещ период клиенти и партньори ще намират много информация за промотирания бранд в интернет. Името на фирмата или продуктите ще излизат на предни позиции в търсачките и тази стратегия за предварително създаване на имидж в интернет ще се окаже повече от успешна. стр. 17

Няма коментари: