сряда, 5 март 2008 г.

Мърдок учи рекламни лъвове в Кан

Мърдок учи рекламни лъвове в Кан
в. 24 часа
Ирина АСИОВА

Ако мечтата на всеки кинаджия е да гушне гологлавата златна статуетка на чичо Оскар, то рекламистите сънуват лъва на Cannes Lions - най-големия рекламен фестивал на планетата. Тази година от 15 до 21 юни бисерът на френската Ривиера - Кан ще събере за 55-и път звездите в рекламния бизнес от целия свят. Те може и да не са толкова известни, колкото филмовите, които всяка пролет се нижат по червения килим пред Фестивалния дворец, но със сигурност са не по-малко влиятелни и печеливши в своята област. Тук всяка година от малко повече от половин век се събират законодателите, които задвижват и насочват рекламния бизнес във всичките му категории -филм, преса, външна реклама, директна реклама, медия, компютърна реклама, радио, промоционална реклама, титанова, интегрирана реклама и новата категория дизайн. Заветната лъвска глава с изпружени лапи (златна, сребърна и бронзова) се превръща в магичен ключ, пред който няма затворени врати в света на рекламата. Да се докажеш на Cannes Lions, означава, че пред теб няма пречки да стигнеш и до най-желания клиент в планетарен мащаб. Повече от 9 хиляди делегати от 85 страни са посетили Меката на рекламата през миналата година. Тази година с десетте си наградни категории, разширената програма от семинари и уъркшопове се очаква най-популярното събитие в света на рекламата да привлече още повече гости и участници. Като всеки бързо развиващ се фестивал, Cannes Lions следи и създава последните тенденци в рекламата. За първи път тази година например в категорията "Филмов лъв" могат да се състезават филми, правени за излъчавне в интернет, върху телефонен дисплей и всякакви екрани на открити пространства. Истинският лукс, на който всяка година се радват участниците и гостите на рекламната олимпиада, е достъпът до хора и събития, концентрирани върху площта на Фестивалния дворец. Миналата година за специален лектор на фестивала бе поканен бившият вицепрезидентът на САЩ Ал Гор, който получи първия в историята Hav Cannes Lions "Зелен лъв". Тази година свой семинар ще води Рупърт Мърдок. Медийният магнат (и собственик на Би Ти Ви) ще разказва как е променил формата на медиите и маркетинга в неговата News Corporation's.

Няма коментари: