сряда, 5 март 2008 г.

ЕС дава милиони за реклама на наш еликсир

ЕС дава милиони за реклама на наш еликсир
в. Марица
Веселина ТОДОРОВА

За винената реформа от 2008 до 2015 г. на България ще бъдат отпуснати 166 милиона евро. 20% от тях са предвидени за реклама на българските вина. Министерството на земеделието във всяка държава от ЕС само решава мерките, които да влязат във финансовия рекламен пакет, обяви българският евродепутат Петя Ставрева. 13 милиона и 18 000 евро е сумата, която ще бъде дадена на страната ни през 2009 г., а средно по 17 милиона и 500 000 евро на година са предвидени за финансиране на винения сектор у нас от 2010 до 2015 г., заяви Ставрева._ Целта на винената реформа, която ще се проведе във всички страни-членки на ЕС, е да се спестят 500 милиона евро годишно. Това са парите, които европейската общност отделя за освобождаване от излишни количества вино, заяви българският евродепутат Петя Ставрева, която бе организатор на Салон на българското вино в Страсбург. Тя поясни, че идеята за винената експозиция се е зародила именно по време на обсъждането на винената реформа в Комисията по земеделие в Европарламента. От ЕС считат, че провеждането на винената реформа ще засили ефективността на производството и ще стимулира точно този тип продукти, които не формират излишък, отбеляза българският евродепутат. С европейската винена реформа на винопроизводителите се дава възможност върху етикета на вина без географски означения по произход да се изписват сортът и годината на производство, обясни българският евродепутат. 04.03.2008 стр. 13

Няма коментари: