skip to main |
skip to sidebar
ГАРБ ще съди БНТ в Европа
в. Поглед
Близката до Андрей Райчев и Кънчо Стойчев „Медиахелп" спечели конкурса за анализ на данни
Конкурсът на БНТ за анализи на пийпъл метрични данни за телевизионния сектор в България стана поредната i ябълка на раздора между двете пийпълметрични агенции ГАРБ и TNS/ TV plan. Изпълнителният директор на ГАРБ Жорж Лукс заяви, че още в условията за конкурса БНТ е нарушила стандартите, отнасящи се до спечелването на договорите в областта на обществената телевизия. "В условията • за участие е записано, че участниците може и да не произвеждат данни, а само допълнително да ги обработват, панелът, използван в Бъпгария трябва да е съставен от повече от 900 домакинства, а базата данни от пийпълметричния панел трябва да е активна повече от 2 години. ГАРБ е практически изключен", обясни той.
ГАРБ изнесе първите си данни и реално се изяви като конкуренция на TV plan през ноември 2006 г. Панелът е съставен от 750 домакинства, където са инсталирани над 1200 устройства. Интересното е, че по този параграф и TV plan не отговаря напълно на условието, защото техният панел е съставен от 810 домакинства.
"Това не отговаря на действителността - заявиха от БНТ. -От ГАРБ не са разбрали правилно нещата. Според нас те напълно отговарят на всички условия и е съвсем нормално да участват в конкурса. Още повече че той е за анализ на данни, а не за самите данни. Тях те могат да си ги набавят откъдето решат".
Според Жорж Лукс обаче нещата въобще не са така спокойни. Той твърди, че в документите, които са необходими за участие, са се изисквали специфични сведения и анализи, отнасящи се до публичното представяне на БНТ.
" В крайна сметка това е нашата работа и тези данни ги продаваме. Няма как да дадем само анализ, а данните да не са платени. Нито пък ще допуснем да бъдат обработвани от трета страна. ГАРБ е професионално отговорен за данните си и затова може да ги предоставя единствено директно" , заяви Лукс за ПОГЛЕД.
В крайна сметка ГАРБ категорично отказа да участва в конкурса. При отварянето на офертите обаче се оказа, че има подадени документи само от една агенция. Източници, близки до TV plan, признаха, че това е тяхната приятелска агенция "Медиахелп". Медийната агенция е собственост на Мадлен Примо, която от много години има общи бизнес интереси с Андрей Райчев и Кънчо Стойчев, собствениците на TNS/TV plan.
От "Медиахелп" потвърдиха, че те са били единствените кандидати в конкурса и така е отпаднал проблемът с "по-добрата оферта", но пък категорично заявиха, че нямат никаква вина за това. "Всеки можеше да участва. Това, че не сме имали конкуренти, означава само, че или са се уплашили, или не са имали интерес към обществената поръчка. Условията категорично даваха равни шансове на всички участници в медийния сектор", обясниха от" Медиахелп".
ГАРБ е на диаметрално противоположно мнение. "Протестираме срещу тази процедура и ще изискаме покана за участие в конкурс, който би гарантирал равни шансове за всички участници. Тъй като обаче правилата на БНТ за сегашната поръчка са в разрез с Европейската
Няма коментари:
Публикуване на коментар