Инвазията на блоговете
И нередовното поддържане на уебдневници вече се отплаща добре с рекламни приходи
в. Капитал
Андриан Георгиев
Хората, които публикуват в блогове, като цяло са по-щастливи от офлайн аудиторията. До това парадоксално заключение е стигнало скорошно проучване на Swinburne University of Technology. Добрите новини сочат, че интернет публицистите водят по-здравословен и щастлив социален живот. Изследването дори твърди, че блогърите са по-малко депресирани и угрижени.
Освен намаляване на стреса онлайн дневниците имат още един позитивен ефект, изразен в шумолене на зелени банкноти. Или поне за някои от авторите. Вече почти не се изискват технически знания, за да създадете популярен блог и да намерите своята аудитория, стига да имате нещо ценно за казване, казва Ким Малоун Скот, директор онлайн продажби в рекламната програма Google AdSense, пред Асошиейтед прес. Тя допълва, че колкото по-ценна е информацията, толкова повече читатели ще натрупате, а оттам и рекламни приходи. Много хора, които в професията си нямат нищо общо с интернет, поддържат блогове единствено като хоби. Това явление е познато като нередовно блогване (casual blogging) и съществува от доста дълго време. Отскоро обаче тези странични интереси се превръщат и в
Съвсем рентабилна дейност
Кандис Чои от Асошиейтед прес дава пример със Зак Брукс и неговия midtownlunch.com. Авторът на блога обикаля кулинарните заведения в Манхатън и споделя своите наблюдения за евтините обяди, които може да откриете там. Неговият двегодишен блог разчита на дневна аудитория от около 2000 души, но въпреки това Брукс изкарва от това $1000 месечно. Друг успешен модел е намерен от Самюел Чи - бивш спортен журналист, който ден преди мачовете от колежанското първенство по американски футбол публикува своите прогнозни резултати на bcsguru.com. През уикендите, когато играят отборите, броят на неговите читатели надхвърля 4000 души, а приходите му за целия сезон достигат $8000. За разлика от професионални автори като Майк Арингтън (TechCrunch), Ом Малик (GigaOm) и Ариана Хъфингтън (HuffingtonPost), отчитащи шестцифрени годишни приходи, нередовните блогъри като Чи и Брукс пишат единствено за свое удовлетворение и не разчитат на интернет, за да изкарват своята прехрана.
Ако все още се колебаете дали да започнете блог, помнете съвета на The Manolo, който пише за обувки в специализирания shoeblogs.com. Той заявява пред ReadWriteWeb, че най-важното условие да успееш е да си различен, тъй като в претъпканата блогосфера има още поне 50 хил. души, които вероятно публикуват на избраната от вас тема. Със сигурност няма да загубите нищо. Не можем да кажем същото обаче за вестниците, които са най-големите потърпевши от растящата популярност на интернет дневниците. Сравнение между термините newspaper и blog в статическата услуга Google Trends показва, че тази нова онлайн медия е в пъти по-търсена дума в интернет от хартиените издания.
Блогване на живо
Все по-популярно става отразяването на събития в реално време на страниците на различни онлайн дневници, или т.нар. live blogging. Това могат да бъдат спортни мачове, конференции, политически речи и т.н. По този начин може да създавате дискусии на живо, да предизвикате моментални коментари и да задържате интереса на посетителите си. Появи се и безплатната уебуслуга CoverItLive, която помага на начинаещите онлайн репортери максимално лесно и интуитивно да организират записките си.
Ентусиазмът около live blogging обаче подминава някои организатори на събития, които открито се опълчват срещу това явление. Международният съвет по крикет (ICC) например обмисля да наложи забрана на блогъри, отразяващи мачове, освен ако не си платят за това. Заради live blogging-а Националната колежанска атлетическа асоциация (NCAA) дори въведе ограничения за броя на публикациите за всяко полувреме.
събота, 8 март 2008 г.
Инвазията на блоговете
Етикети: в. Капитал
Абонамент за:
Коментари за публикацията (Atom)
Няма коментари:
Публикуване на коментар