skip to main |
skip to sidebar
Yahoo дръпна пред Google по онлайн реклами
в. Сега
За пръв път през януари Google отбеляза спад на използването на платени линкове, което някои анализатори изтълкуваха като началото на края на периода на изключителен растеж на доходите от реклама на компанията.
Броят на потребителите на интернет, кликнали с мишката върху връзки с платен достъп при сърфиране в мрежата чрез търсачката Google, е намалял през януари с 0.3%, предаде АФП, като се позовава на проучване на комСкор (comScor).
През декември техният брой бе нараснал с 13%, а през третото тримесечие на 2007 г. - с 25%. За лидера сред интернет търсачките и рекламата онлайн този рязък спад контрастира с повишението от 15%, регистрирано при неговия по-малък събрат Yahoo.
При номер 3, „Майкрософт", спадът е от 9%. Проучването на комСкор, публикувано преди затварянето на Нюйоркската борса в понеделник миналата седмица, стана причина за спад с 4% на акциите на Google. Обезценяването продължи и във вторник - до 7% в края на деня. Краят на златната ера за Google приключи с -4.57% при 464.19 долара за акция, което е поевтиняване с повече от 32% от началото на годината.
Подобен развой е необичаен за Google, който привикна пазара към символични рекорди от 100-те долара в първия ден от появата си на борсата през август 2004 г. до 600 и 700 долара през октомври 2007 г. Вълнението на пазара нарасна и поради факта, че Google не се опита да изтълкува данните.
Това означава, че предвижданията на „Уолстрийт" може би трябва да се преразгледат по посока надолу, ако тенденцията продължи, изтъкват водещи анализатори. Според едни прогнозата е тревожна, според други - тя е преувеличена поради факта, че се отдава прекалено голямо значение на изследванията на комСкор.
Анализаторът Джордан Роън от „Кепитал Маркетс" е на мнение, че пазарът прекалено се взира в обемите. Той смята, че подобряването на доходността чрез нови разработки може да компенсира спада при обема.
стр. 46
Няма коментари:
Публикуване на коментар