сряда, 5 март 2008 г.

Катрин Зита-Джоунс печели милиарди от реклама

Катрин Зита-Джоунс печели милиарди от реклама
в. Седмичен труд
Маргарита НИКОЛОВА

Много световни звезди неизменно присъстват в рекламния бизнес. Интересно е все пак какво рекламират и на каква цена прочутите са готови да изпият една газирана напитка, да хапнат спагети или да се пръснат с нескъп дезодорант. Логично е, че сред световните знаменитости най-евтини са руснаците. А безспорно сумата на хонорара зависи от популярността. Известният Филип Киркоров примерно за роличка взема от 30 000 до 50 000 долара. По-малко познатите, да речем като Леонид Якубович са съгласни да рекламират за $15 000, а звездите на съветското кино Михаил Пуговкин, Лев Дуров, Ирина Мирошниченко се снимат за 1000 до 3000 долара. Нашумелият в последните години секссимвол Дмитрий Нагиев, преди да стане водещ на нашумялото предаване "Окна", през 2000 г. получи $2000 за седемсекунден клип. Сега суперзвездата ще струва на рекламодателя около $20 000. Хонорарът на Майкъл Джексън за участие в рекламната кампания на Pepsi беше $5 млн. Най-скъпата звезда на рекламата беше и си остава жената на Майкъл Дъглас, актрисата Катрин Зита-Джоунс. През 2005 г. тя сключи двугодишен контракт с джиесем оператора T-Mobile на обща стойност около 1 млрд. долара. В крайна сметка почти всяка звезда може да бъде привлечена в рекламата, стига да се постигне споразумение за цената. Говори се например, че дует "Тату" са отказали да участват в реклама за $ 100 000. Отчитайки световната известност на момичетата, ясно е, че тук въпросът не е в имиджа и репутацията, а в нищожно малкия размер на хонорара. Пият, ядат, отслабват, обличат се... Какво ли не правят знаменитостите в рекламата! Някои пък стават известни тъкмо благодарение на нея. Телевизионният водещ в Москва Владимир Тишко за много хора стана познат именно рекламирайки праха за пране Tide . Няколко години наред той звънеше на произволни домашни телефони само с един въпрос: "Продължавате ли да изварявате прането?" Впрочем, да се рекламират препарати за пране и почистване се смята за модно. В такива роли влязоха Мария Шукшина, Андрей Данилко, Юлия Висоцка. А актрисата Натали Портман реши, че никой не може по-добре от нея да рекламира собствената й марка обувки и така стана рекламно лице на собствените си продукти. По подобен начин Бионсе се снима в реклама на дрехите на House of Dereon. При това на фотографията тя е облечена единствено в джинси. Големите модни марки естествено винаги наемат легендарни модели. Louis Vuitton привлича за рекламите си 6 световни имена: Наоми Кембъл, Клаудия Шифър, Наталия Водянова, Ева Херцигова, Анджела Линдвал и Стефани Сиймур - те позират, лежейки на пъстри автомобили. Същата марка рекламира чадъри и пътни принадлежности с участието на тенисистите Андре Агаси и Щефи Граф, на актрисите Скарлет Йохансон и Катрин Деньов и на много други именитости. В такава реклама през лятото на 2007 г. се снима и бившият президент на СССР Михаил Горбачов. В "звездните" реклами не минава и без скандали, които не се отразяват по най-добрия начин на бъдещите продажби. През 80-те години примерно участието на Майкъл Джексън и Мадона в рекламите на Pepsi се ползваха с голяма популярност в САЩ, съответно се отразиха отлично на търговията. Но след серията от скандали, свързани с необикновената любов на чернокожия певец към децата, и след клипа на Мадона, в който тя прави любов с чернокожия свещеник вътре в самата църква, фирмата веднага свали рекламите от ефир. Друг неотдавнашен скандал стана по вина на Бритни Спиърс -рекламно лице на Pepsi: папараци я снимаха в момента, в който си купува Coca-Cola. стр. 36

Няма коментари: