вторник, 4 март 2008 г.

Комуникационните консултанти ще имат професионална акредитация

Комуникационните консултанти ще имат професионална акредитация
в. Дневник

Обсъжда се създаването на регистър на PR-ите в България Международната организация на комуникационните консултанти (ICCO) обяви международно рамково споразумение с фирмата за управление на риска Det Norske Veritas (DNV), с което ще бъде въведен т.нар. CMS стандарт (Consultancy Management Standard). С него фирмите, работещи в сферата на връзките с обществеността, ще получават професионална акредитация. CMS стандартът съчетава елементи от стандартите ISO 9000 и Investors in People („Инвеститори в хората") с критерии от областта на PR консултантските компании. Той е създаден и въведен през 1997 г. от британската Асоциация на консултантите по PR (PRCA), която е сред основателите на ICCO, като първата система за сертификация на качеството в областта на връзките с обществеността. Стандартът е признание за професионализъм и целта на въвеждането му е да подобри дейността на консултантите, като гарантира на клиентите и работодателите, че отличените фирми предлагат високо качество на услугите си и добро управление. CMS стандартът е изключително предимство на асоциациите - членки на ICCO, и техните партньори в цял свят. Той е вече въведен - като задължителен или на доброволен принцип - от асоциации в единадесет страни (Австрия, Чехия, Финландия, Германия, Индия, Ирландия, Норвегия, Словакия, Швейцария, Турция и Великобритания) и се очаква да бъде приет в още няколко държави. У нас член на ICCO e Българската асоциация на PR агенциите (БА-ПРА). БАПРА вече обсъжда създаването на единен регистър на PR консултантите в България и приемането на етичен кодекс на PR специалистите. Според генералния директор на PRCA Франсис Ингам „консултантите често говорят как CMS стандартът им е помогнал да използват най-добрите браншови практики в своите структури и системи. CMS лицензът може единствено да подобри стандартите на консултантите по PR по света." Целта на новото международно споразумение с DNV е да улесни процесa на глобалното приемане на стандарта, като посочва уеднаквени условия, спрямо които националните асоциации ще могат да предложат акредитация по CMS на своите членове. Документът дефинира ресурсите и инвестициите на DNV, които се отнасят до CMS сертифицирането, и залага възможности базите данни и механизмите за управление по сертифицирането да бъдат централизирани. В Международната организация на комуникационните консултанти (ICCO) членуват национални търговски асоциации, представляващи независими PR консултантски фирми от 28 държави в Европа, Близкия изток, Африка, Азия, Америка и Австралия. Включените асоциации имат за членове общо над 1000 консултанти по PR с над 25 хил. служители. DNV е глобален доставчик на услуги по управление на риска. Това е независима фондация, чиято цел е защитата на живота, собствеността и околната среда. Чрез мрежа от 300 офиса в юо държави DNV обслужва различни индустрии, със специален фокус върху мореплаването и енергийния сектор. CMS стандартът се лицензира от британската Асоциация на консултантите по ПР (PRCA) и се разпространява по света от Международната организация на комуникационните консултанти (ICCO). CMS е съставен от осем елемента: ръководство и комуникации; бизнес планиране; бизнес развитие; финансови системи; управление на кампании; удовлетворение на клиента; нови дейности и управление на човешките ресурси. стр. 16

Няма коментари: