неделя, 31 август 2008 г.

Intel погледна смело в бъдещето

Computerworld - 20 стр.
Intel погледна смело в бъдещето



Om IDF'08: Безжичен пренос на енергия, 3D анимация от ново поколение, материя от милиони миниатюрни роботи „Предстоят огромни промени в социалното взаимодействие, роботиката и подобренията във възможностите на компютрите да „усещат" реалния свят", заяви Джъстин Ратнер, главен технически директор на Intel, no време форума Intel Developer Forum 2008 (IDF), състоял се от 19-21 август Според специалиста, изследователските лаборатории на Intel вече гледат към интерфейси от тип "човек-машина" и изследват бъдещото участие на компютърните технологии в някои обещаващи промени, които ще дойдат no-скоро, отколкото се очаква.
Преносът на енергия без кабели е една от тях. На базата на принципи, предложени от физици от МГГ, изследователи от Intel работят по технологията Wireless Resonant Energy Link (WREL). На форума Джъстин Ратнер, главен технически директор на Intel, демонстрира запалването - без щепсел или кабел - на електрическа крушка с мощност 60 вата - енергия, която е много повече от необходимото За типичен лаптоп
WREL технологията разчита на "сдвоени резонатори" - принцип, подобен на начина, по който обучена певица може да строши стъкло с гласа си. При получаване на естествената честота на резонатора, енергията ефективно се абсорбира, точно както стъклото абсорбира акустичната енергия на своята естествена честота. С тази технология, активирана в лаптоп например, батериите могат да бъдат заредени, когато лаптопът застане на няколко метра от предавател резонатор. Остават много инженерни предизвикателства, но изследователите на компанията се надяват да намерят начин да „прережат" и последния кабел на мобилните устройства и "някой ден" да предоставят безжична енергия в Intel-базираните платформи. На форума изследователите на Intel обсъдиха перспективата да бъде разработена материя, която да променя формата си и която ще се състои от милиони миниатюрни микро-роботи, наречени catoms. Ако такава материя се използва така, че да Замени кутията, дисплея или клавиатурата на компютър, тази технология може да направи възможно устройството да променя физическата си форма, За да приляга на специфичния начин, по който хората го използват. Даден мобилен компютър може да бъде миниатюрен, докато е в джоба на потребителя, да си промени формата като слушалка, когато се използва като мобилен телефон, и да бъде огромен и плосък, когато се използва И'нет или се гледа филм.
Ратнер описва това като труден изследователски процес, в който обаче вече има напредък. Той демонстрира за първи път резултатите от техника За производство на миниатюрни силициеви полусфери чрез употребата на фото-литографския процес, който се използва днес за създаването на силициеви чипове. Тази възможност е една от основните структурни градивни елементи, необходими за създаването на функционални catoms и ще улесни събирането на необходимите изчислителни и механични компоненти в една миниатюрна опаковка, с ширина по-малко от милиметър. Техниката е съвместима със съществуващото масово производство и прави възможно произвеждането на такива catoms в големи количества в бъдещето, твърдят от Intel.
„За да станат роботите "по-лични", те трябва да движат и да работят с обекти в натоварена човешка среда, да знаят за своето обкръжение, да се учат да се адаптират към нови усещания и към нови сценарии", каза още Ратнер. Техническият директор демонстрира два работещи прототипа на персонални роботи, разработени в изследователските лаборатории на Intel. Едната от демонстрациите показа използването на електрическо поле, наречено "pre-touch", вградено в ръката на робот. Това наподобява начина, по който рибите усещат обектите, преди да ги докоснат. Другата демонстрация беше на напълно автономен мобилен мани-пулационен робот който може да разпознава лица и да превежда и изпълнява общи команди като „моля, почисти тази бъркотия", като използва планиране на движението, манипулациите, възприятията и изкуствения интелект Голям интерес предизвика демонстрацията на Джефри Катценберг, един от съоснователите на Dreamworks Animation. Той обяви, че от следващата година всичките им филми ще бъдат в 3D, а самата тримерна анимация може да се гледа през специални очила с поляризиращи филтри. Чрез усъвършенстваната RealD Cinema технология, 3D филмите вече могат да бъдат възпроизвеждани от един - единствен прожектор (досега се използваше двойка). Демото се състоеше от две части. Първата показ3 сцена от тазгодишния хит Kung Fu Panda, npe-компилирана в 3D специално 3а IDF. Във втората бе представен откъс от първия триизмерен филм на Dreamworks - "Monsters against Aliens", който дебютира на 27 март следващата година. Връзката на Intel c всичко това е, че компанията е собственик на технологиите, залегнали в 3D киното. Тя ги лицензира за Dreamworks през <р>щерната си компания Inrru3D. Новите мобилни тенденции бяха представени на събитието в Сан Франциско от Дейвид Пърлму-тер, вицепрезидент на Intel и шеф на отдела Intel Mobility Group, който привлече вниманието върху първите четириядрени чипове за преносими работни станции. Според него последното поколение чипове Intel Core 2 Extreme ще употребяват само 45 W енергия. Според Пърлмутер мобилната платформа Centrino ще бъде усъвършенствана с нови флаш-базирани твърди дискове от продуктовата линия Intel High-Performance SATA Solid-State Drive.
неделя, 31 август 2008 01:59:14

Няма коментари: