Дневник Как да инвестираме в реклама и PR - 37 стр.
Бързи смели ефективни
Второто издание българските Effies ще бъде през пролетта на 2009 г.
Ако вие сте рекламодател, със сигурност Effie наградите ви вълнуват повече, защото освен криейтив (който е любимата задача на рекламния бизнес) те оценяват най-силно ефекта от кампаниите. Затова и на сцената при раздаването на наградите, представителите на агенциите излизаха заедно с клиентите си. Първото издание на конкурса за рекламна ефективност Effie в България приключи странно добре, като се има предвид, че хората в индустрията са доста капризни. Е, не можа да мине без скандал, но пък няма пълно щастие. В състезанието, провело се в края на 2007 г. и организирано от Асоциацията на рекламните агенции (АРА), участваха кампании, създадени след 1 януари 2005 г. След два кръга на журиране победителите бяха наградени на официална церемония. Най-много награди взеха Ogilvy - две златни за WWF и за Interameri-сап, и New Moment New Ideas - три бронзови и една сребърна за ОББ, Toyota и VIP Brother (две награди). Така донякъде се показа, че наградите за креативност, връчвани в Албена, имат своя смисъл - кампаниите на New Moment бяха наградени и там. Колкото до скандала, той бе предизвикан от изваждането от състезателната програма на кампанията на Lowe Swing Communications за Hild. Агенцията имаше лошия късмет да падне жертва на действията на Комисията за финансов надзор срещу клиента им. Ако това не се беше случило, Lowe Swing щяха да вземат една от златните награди. Все още няма яснота за конкретните дати, мястото на провеждане на второто издание на фестивала, както и за състава на журито. Ясно е само, че ще бъде през пролетта на 2009 г. Но правилата ще си останат същите. Заявките биват оценявани на два етапа. При първия етап за всяка от заявките се гласува с "да" или "не". За да премине дадената кампания на следващия етап, трябва повече от половината от членовете на журито да
Припомняме победителите от първите български Effie
"Стоки"
Злато - Неочаквано добра комбинация Клиент: Нестле България Агенция: McCann Erickson Sofia
Сребро - Про-пак кампания (Нова Бразилия) Клиент: Крафт Фуудс България Агенция: Huts JWT
Бронз - Do Something Memorable
Клиент: Toyota Balkans
Агенция: New Moment New Ideas Company
"Услуги"
Злато - няма
Сребро - И малкият бизнес има нужда от добър офис Клиент.- Обединена българска банка Агенция: New Moment New Ideas Company
Бронз - Неподозираният живот на... Клиент: УниКредит Булбанк Агенция: Graffiti BBDO
"Социална, медийна и политическа реклама"
Злато - Защитете защитените територии Клиент: WWF - световен фонд за дивата природа -Дунавско-карпатска програма България Агенция: Ogilvy & Mather Sofia
Сребро - няма
Бронз - Умираш да ги гледаш
Клиент: Нова телевизия - Първи частен канал
Агенция-. New Moment New Ideas Company
"Корпоративни комуникации"
Злато - Популяризиране на застрахователна компания Interamerican Клиент: Интерамерикан България Агенция: Ogilvy & Mather Sofia
Сребро - Приказки по телефона Клиент: БТК Мобайл Агенция: Leo Burnett Sofia
Бронз - Новото лице на БТК
Клиент: Българска телекомуникационна компания
Агенция: New Moment New Ideas Company
понеделник, 1 септември 2008 04:02:29
понеделник, 1 септември 2008 г.
Бързи смели ефективни
в понеделник, септември 01, 2008
Етикети: в. Дневник
Абонамент за:
Коментари за публикацията (Atom)
Няма коментари:
Публикуване на коментар