понеделник, 1 септември 2008 г.

Реклама без допинг

Дневник Как да инвестираме в реклама и PR - 36 стр.
Реклама без допинг

Борислав КАНДОВ

Дeвemomo издание на ФАРА ще се къne В отражението на олимпийскитя огън. Саоугънът ту е "Важна е победата, а неучастието
Тази година фестивалът на Асоциацията на рекламните агенции (ФАРА) обещава да бъде интересен. Имате 2 дни да се регистрирате за събитието, което този път е наречено "Рекламиада" и ще се проведе между 3 и 6 септември, естествено в Албена. За пръв път ще има две журита, които ще оценяват подадените заявки. Едното ще бъде както и досега криейтив жури, а второто ще разглежда заявките в медийните категории "Креативно използване на традиционна медиа", "Нови комуникационни канали"и "Медийна кампания". Последната категория е нова и в нея ще могат да участват активности, използващи поне три различни типа медии. За членове на първото подобно жури са избрани мениджъри от големи медийни агенции (виж карето).
Наградите в трите медийни категории ще бъдат отделно от останалите. Церемонията по тяхното връчване ще се състои в петък [5 септември), пак тогава ще стане ясен и носителят на наградата "Медиа агенция на годината". Той ще се определи според спечелените точки в отделните категории, както се излъчва и големият приз "Агенция на годината". Иначе се запази традицията на всяко следващо издание на фестивала да има все повече заявки. Тази година те са 565 срещу 492 през 2007 г. Но пък участващите агенции и вътрешни отдели на рекламодатели са 63, с четири по-малко от миналата година. През миналата година със спонсорството на vivatel в предпоследния ден на фестивала рекламният журналист и легенда в САЩ Боб Гарфилд имаше презентация, в която, общо взето, разказа идеите от най-известната си книга "Десетте божи заповеди на рекламата". Това става традиция и сега ще има двама презентатори - директорът на фестивала Golden Drum Алеш Павлин и Стюарт Никълсън със загадъчната длъжност Network Resource Director в медиа агенцията ZenithOptimedia. Той основава Zenith през 1988 г., а в момента се занимава да обучава и развива офисите на ZenithOptime- dia в Централна и Източна Европа и Близкия изток. В презентацията си на ФАРА Никълсън ще разкаже за основните промени в глобалните комуникации, как рекламодателите променят инвестиционното си поведение и как напредъкът на технологиите променя поведението на потребителите и различните типове медии. Има и още един фактор, който ще направи целия фестивал и най-вече финалната церемония доста интересни. Поне засега, преди всички да сме разгледали рекламите, с които агенциите участват тази година, не може да се направи прогноза кой би бил евентуалният носител на голямата награда "Агенция на годината". През последните 12 месеца поне четири агенции пуснаха добри кампании достатъчно масирано,за да бъдат забелязани от всички - вечният фаворит New Moment New Ideas Company, Ogilvy, Студио "Ентусиазъм", Lowe Swing Communications. Съвсем друг въпрос е с колко от по-малките, но също креативни активности те ще решат да участват на фестивала.
***
Creative жури
Председател - Емил Захариев (New Moment New Ideas Company)
Членове - Благовест Лефтеров (AMEXY), Велина Мавродинова (студио "Ентусиазъм"), Владилен Ачев (Pub-licis MARC Group!, Деян Шиваров (Graffiti BBDO), Елена Будинова (SuperNovaBrand), Иван Киров (McCann Erick-son Sofia), Йордан Жечев (DDB Sofia), Мария Тодорова (Ogilvy & Mather), Марсел Леви (Noble Graphics), Орлин Карагьозов (Clockwork), Светослав Тодоров (Leo Burnett Sofia)
***
Медийно жури
Албена Колева (управител - "Маркетинг комуникации"), Боряна Несторова (управляващ директор - Media Direction), Велислава Анастасова (медиадиректор - Huts JWT), Десислава Стоянова [медиадиректор - Publicis MARC Group), Иво Цеков (управляващ директор - "Пиеро 97"}, Катерина Буюклиева (управител - Initiative Media Club). Лили Георгиева (директор - MindShare), Пламена Филипова (медиадиректор - РА "Крее"), Татяна Лозович (управляващ директор - MediaS SMV), Юлита Станишева (управител - Universal McCann)

понеделник, 1 септември 2008 04:01:54

Няма коментари: