Дневник - 16 стр.
Браншът е настроен за промени
Сключването на двете мащабни сделки през юли за продажбата на ТВ2 и „Ринг тв“ на Central European Media Enterprises (CME) за 172 млн. долара и купуването на „Нова телевизия“ от Modern Times Group (MTG) срещу 620 млн. евро вещаят промени не само в телевизионния, но и в рекламния бизнес. Това е общото мнение на представителите на бранша, показа допитване на „Дневник“.
***
Милин Джалалиев, „Саачи&Саачи“:
Като цяло навлизането на MTG и CME ще се отрази раздвижващо на медийния пазар. За едни нагоре, за други надолу. Положително несъмнено ще бъде за зрителите, както и за рекламодателите. От една страна, силната конкуренция между телевизиите ще доведе и до силна конкуренция между продуцентите, от което несъмнено ще се повиши качеството на съдържанието, т.е. печеливш ще е зрителят. Очаквам вследствие засилването на конкуренцията да се скъси дистанцията между първия (Би Ти Ви) и втория („Нова ТВ“), което ще изостри борбата за привличане на рекламни средства. Като прибавим и евентуалната поява на трети силен играч на национално ниво (TV2), по всяка вероятност отношенията телевизия - рекламодател ще бъдат поставени на пазарен принцип. За разлика от настоящия момент, както във всяка сделка ще има и губещи. Според мен това ще са по-малките телевизии, за които битката за привличане на рекламни приходи ще става все по-трудна, дори невъзможна. В тази ситуация несъмнено единственият вариант ще бъде консолидацията с по-големите медийни групи и продажбата на медийно време в пакет, което за съжаление невинаги е най-ефективно за рекламодателите. От друга страна, губещи ще бъдат всички други канали, които могат да се използват за предаване на послание към потребителите (преса, външна реклама, радио). С две думи, очертават се интересни дни на медийния пазар.
***
Ненад Лозович, управляващ съдружник в „Ню момент, ню айдиъс“:
България е държава с малък брой силни телевизии. В момента водещите телевизионни канали „Нова телевизия“ и Би Ти Ви са почти задължителни за всяко медийно планиране. Това статукво лимитира възможностите на медийните компании да постигат своите цели. Появата на нови играчи, съществената промяна на телевизионния формат и инвестициите в нови програмни схеми дават големи възможности за оптимизиране на медийното планиране и за постигане на по-добри резултати. Когато една медийна компания има по-голям избор от канали за комуникация, тя може да направи и по-ефективно планиране, с което да постигне по-високи резултати. Те водят до по-високи продажби на рекламирания продукт или услуга, а компанията производител инвестира обратно в реклама. Така че - да, разнообразната телевизионна среда би могла да увеличи рекламните обеми. Освен това предстои развитие на нишовите телевизии в България, а те могат да прицелят рекламното послание още по-точно в желания потребител. Логиката е проста - повече телевизии на един пазар означава либерализиране както на зрителския избор, така и на избора на медийните агенции, които благодарение на него правят по-ефективно медийно планиране.
***
Боряна Несторова, „Медия дайрекшън“:
Със сигурност промяната на телевизионния пазар ще се отрази и на рекламния. Както знаете, освен ТВ2 и „Нова телевизия“ Би Ти Ви също е в процес на продажба, което практически означава смяна на собствеността на над 80% от телевизионния пазар. Надявам се тези промени да се отразят и на качеството на програмата - да се даде по-голям избор на зрителя от интересни и интелигентни програми, да се развият часовите пояси извън прайм тайма, както и да се наложат тематични програми с лоялна аудитория. Смяната на собственост е предпоставка и за промени в условията за закупуване на рекламно време. В момента се очаква и много силен есенен сезон с голяма конкуренция за аудитория, което също ще даде своето отражение върху цени и рекламна политика за 2009 г.
***
Албена Колева, „Маркетинг комуникации“:
Промени в рекламния пазар след продажбата на медии може и да има, но мисля, че те ще са за добро, защото това подхранва конкуренцията, а тя ни кара да се стремим към по-добро качество.
вторник, 2 септември 2008 04:04:30
вторник, 2 септември 2008 г.
Браншът е настроен за промени
Етикети: в. Дневник
Абонамент за:
Коментари за публикацията (Atom)
Няма коментари:
Публикуване на коментар