Класа - 11 стр.
Запалиха огъня на Рекламиада 2008
Михаил АНДРЕЕВ
Out of Home е най-оспорваната дисциплина
на Фара
Огънят на Рекламиада 2008 бе запален ритуално вчера в импровизираното рекламистко градче - курорта Албена. В продължение на четири дни, до 6 септември, две журита ще отличат най-добрите състезатели в 14 категории. фестивалът на Асоциацията на рекламните агенции се провежда за девети път. Комуникацията за Рекламиадата е дело на агенция Publicis Marc u ще мине под мотото "Важна е победата, а не участието".
Треньорите - членовете на журитата, трябва да се справят с оценяването на рекордните 565 заявки. Те са с 15% повече от миналогодишните, като според експертите една от причините за това е 30-процентното увеличение на рекламните бюджети у нас.
За първи път тази година медийните категории -"Креативно използване на
традиционна медия (телевизия, преса, радио, въниша и вътрешна реклама, интернет), "Нови комуникационни канали" и "Медийна кампания", ще бъдат журирани отделно. Отборът на медийните директори ще предвожда Албена Колева.
За втора поредна година тимът на криейтив директорите на първите 12 агенции у нас (според точките им от последните три издания на фестивала) ще оглави Емил Захариев от New Moment New Ideas. Две ще бъдат и церемониите по награждаване на отличниците - призовете за медийните дисциплини ще бъдат раздадени на 5 септември, а ден по-късно ще бъдат оповестени и имената на победителите в останалите. Най-оспорвана е конку-ренцията в категория Out of Home (външна, вътрешна, транспортна реклама, плакати и free cards), където има 91 заявки. 34 са предложенията в "Интернет реклама", като миналата година на фАРА те са били 26. За медали в пресрекламата се състезават 88 заявки, а в телевизионната и кинорекламата сили ще премерят 62 предложения, като тя е разделена на три отделни категории (телевизионна - стоки, телевизионна - услуги и телевизионна - социална, медийна и политическа).
Най-голям брой заявки -39, са подали New Moment New Ideas Company и Publicis MARC Group. След тях е Ogilvy & Mather Sofia c 35 предложения, следвана от Noble Graphics Creative Studio (33) и Си Ей Ес (30). В Ton 10 подадени заявки са още Euro RSCG Sofia (28), Leo Burnett Sofia (23), McCann Erickson Sofia (23), ДДБ София (21) и vpr advertising (18).
Двама лектори от чужбина ще има на Рекламиадата - Алеш Павлин от екипа на международния рекламен фестивал Golden Drum в Словения и Стюарт Никълсън - от ZenithOptimedia.
четвъртък, 4 септември 2008 03:55:20
четвъртък, 4 септември 2008 г.
Запалиха огъня на Рекламиада 2008
в четвъртък, септември 04, 2008
Етикети: в. Класа
Абонамент за:
Коментари за публикацията (Atom)
Няма коментари:
Публикуване на коментар