вторник, 2 септември 2008 г.

Британските супермаркети рекламирали вредни храни

Дневник - 9 стр.
Британските супермаркети рекламирали вредни храни



Националният съвет за защита на потребителите във Великобритания (NCC) обвини основните вериги супермаркети в засилено рекламиране на нездравословни хранителни продукти въпреки кризата със затлъстяването на населението, предаде Ройтерс. Според доклад на регулаторния орган през последните две години редица популярни британски магазини са увеличили почти двойно промоциите на продукти с високо съдържание на захар, сол или мазнини. Днес техният дял от общото количество реклами в супермаркетите съставя цели 54%, като през юли 2006 г. е бил 37 на сто. Рекламите на полезни храни като плодове и зеленчуци пък са едва 12%, отбелязва Съветът за защита на потребителите, който наскоро проучи общо 4300 промоции на хранителни продукти в големите британски магазини. Като най-големи нарушители са посочени веригите „Уейтроуз“ и „Морисънс“, чиито промоции насърчават клиентите да закупят повече от предвиденото от тях количество нездравословни храни посредством по-ниски цени или бонуси. Според NCC подобна политика, целяща да гарантира стабилни приходи на магазините дори в условията на рецесията, в която се намира Великобритания в момента, ще има пагубни последствия най-вече за по-бедните слоеве от населението. Наскоро правителството предупреди, че без основни промени в хранителните навици на британците две трети от възрастните хора и една трета от децата на Острова ще бъдат с наднормено тегло към 2050 г.
Асоциацията на британските търговски вериги (BRC) обаче разкритикува проучването на NCC като необективно, посочвайки че продукти като плодове и зеленчуци традиционно се рекламират по-усилено през пролетта и лятото, докато промоциите на недотам полезни храни са по-характерни за периодите около големи празници като Великден и Коледа.

вторник, 2 септември 2008 03:57:39

Няма коментари: