понеделник, 1 септември 2008 г.

Английско - рекламен речник

Дневник Как да инвестираме в реклама и PR - 44 стр.
Английско - рекламен речник



За начинаещи рекламодатели
Account - рекламодател, клиентът на рекламната агенция, който и е предоставил рекламния си бюджет или част от него за управление. Ambient media (амбиентни медии) - всички медии, които не принадлежат към групата на класическите (тв, преса, радио, кино, интернет, билборди и т.н.). Стикери по пода, вендинг машини, статуи, фонтани... ATL (Above the line) - над линията. Реклама в традиционните медии - телевизия, радио, преса, външна реклама, интернет, киносалони. b2b издания (Business to business - вестници или списания, които се издават, за да подпомагат конкретни бизнес и професионални сфери в тяхната дейност. Често текстовете в този тип издания са писани от специалисти в дадена област за колегите им от сектора.
b2с издания (business to consumer)
- така наречените потребителски издания. Те се списват за крайния потребител, за хората и за тяхното всекидневие, не за професията или бизнес им. Виждаме ги всеки ден по-сергиите. BTL (Below the line) - под линията. Терминът се използва за реклама извън медиите - немедийна реклама. Реклама, която се осъществява в търговските обекти (правенето на дегустация на даден продукт), в справочници или директна поща, листовки, картички. Директният начин да стигнеш до потребителя, да му въздействаш в пряк, интерактивен контакт, а не посредством медиа, както при ATL рекламата.
Brand (Марка) - образът, който потребителят изгражда в съзнанието си за даден продукт, услуга, организация, личност и т.н. Brand manager- мениджър на марката, човекът, който отговаря за всичко, свързано с една марка или портфолио от марки,образно обяснено този, който се грижи да нея имидж, развитие, идентичност итн. Brief (Бриф) - заданието, което клиентът дава на рекламната агенция, преди да започне разработването на рекламната кампания. Той обяснява каква е целта на рекламата, какво трябва да се постигне с нея. Click - кликване върху рекламен банер. СРС (cost per cUck) - цена за един клик СРТ (cost per tousand) - цена за хиляда. Използва се, за да се изчислят разходите по дадена кампания за достигане до хиляда души от аудиторията. Изчислява се, като цената на един тв клип например плюс разходите за излъчването му се умножат по хиляда и се разделят на общо достигнатата аудитория. Creative (Криейтив) - творчески. Терминът се използва, за да опише човека, работещ в творческия отдел на рекламната агенция, или се използва за целия творчески отдел. Или за създаването на творческата част/идеите от стратегията. CTR (CliCK Through Rate) - съотношение на брой кликове към брой импресии на рекламата. Показва до колко една реклама е ефективна и какво е съотношението между потенциални и реални потребители Direct mailing (директен поща) - една от техниките на директния маркетинг. Включва изпращането на адресирани писма с оферти за покупка на продукти и услуги. Използва се и за имиджова реклама, пазарни проучвания и др. Direct marketing (директен маркетинг) - термин който включва директната поща, доставки от врата на врата, талони, фирмени списания за клиенти, телефонни обаждания, електронна поща и т.н. Случаите, в които рекламодателите комуникират с потребителя индивидуално, а не масово. Door-to-door (от врата на врата) - използването на безадресна поща или разпространението на безплатни мостри чрез пускането им в пощенските кутии с цел да се рекламира определена стока или услуга. GRP (gross rating point) - сумата от достигнатите чрез специфична медиа или рекламен носител рейтинги. Например, ако чрез еднократния тираж на един вестник се достига рейтинг от 50 точки, реклами в три тиража осигуряват 150 GRP. Impression (импресия) - в случая -показване на банер в страницата. Client X (таен клиент) - услуга, предлагана от агенции за пазарни проучвания или управление на персонала. Служител на агенцията обикаля обекти в ролята на клиент и оценява качеството на обслужване. Page View - показване на страница на сайта. Pitch - представяне/конкурс, на който рекламните агенции презентират идеите и стратегиите си за рекламната кампания на даден клиент. POS (point of sale) - място на продажба. Например супермаркети, заведения, бензиностанции и т.н. Product placement - този тип реклама представлява брандиране на определени продукти в едно предаване и се прилага отдавна в САЩ. Например водещият и неговите гости пият от чаши Coca-Cola, отделните рубрики в предаването са спонсорирани от различни компании, музикантите от оркестъра свирят на определена марка инструменти и т.н. Promotion (промоция) - едно от четирите "П" на маркетинга. Включва разпространение на информация за продукта, марката или компанията чрез реклама, PR, търговски промоции, лични продажби и др. Promoter (промоутър) - служител на агенция, който участва в промоционалната активност. Respondent (респондент) - участник в маркетингово изследване. Rotation (ротация) - рекламни излъчвания на една или повече рекламни позиции, в която се излъчват реклами на един или повече клиенти. Sampling (семплинг) - промоционална активност, състояща се в разпространението на безплатни мостри от продукта сред избрана целева група. Search engine optimisation, SEO (оптимизация за ) - процес, при който съдържанието, структурата и кода на един сайт се оптимизират така, че търсачките да индексират съдържанието на сайта по-добре в резултатите. Story board (стори борд) - нахвърляни скици, които показват идеята на рекламната агенция за тв клип, серия печатна реклама и т.н., и които клиентът трябва да одобри. Teaser - рекламно изречение или визия, който привлича вниманието към една кампания, обикновено без да разкрива рекламирания продукт или услуга. След тийзъра следва отговор чрез обяснение или друга визия. Unique Visitor (уникален потребител) - потребител, посетил сайта. Отчита се като уникален за период време (ден, седмица) USP (unique selling proposition) - уникално предложение за продажба Дадена характеристика на продукта/ услугата, която ги прави различни от всеки друг продукт или услуга от същата категория. Word of mouth (от уста на уста) - маркетингова тактика, при която потребителите сами препоръчват или генерират публичност за даден продукт или реклама.

понеделник, 1 септември 2008 04:04:56

Няма коментари: