Класа - 11 стр.
Юлита Станшиева, управляващ директор на Universal МсСаnn: И хлябът, и боклукът вече са медийни канали
Андриана Михайлова
Визитка
Юлита Станишева е управител на Universal МсСапп от неговото създаване през 2000 г. Преди това е била дълги години медия директор на МсСапп Erickson. Твърди, че помни София от времето, когато по улиците не е имало билбордове. Юлита Станишева е член на журито на медийния фестивал, част от фестивала на Асоциацията на рекламните агенции (ФАРА). Призовете в трите медийни категории ще бъдат раздадени на церемония тази Вечер в курорта Албена.
Пазарът на рекламата у нас ще расте, докато икономиката ни достигне европейските стандарти
Каква е конкуренцията в медийните категории, г-жо Станишева?
- Изключително сериозна, независимо че медийният фестивал за първи път се провежда под шапката на фАРА. Досега на фестивала в Албена имаше само една медийна категория, но вече те са три - "Креативно използване на традиционна медия", "Нови комуникационни канали" и "Медийна кампания". Журито също е медийно - от специалисти от рекламните и медия агенциите. Въпреки че сме различни хора и гледаме различни компоненти, за нас правилното таргетиране и адекватната комуникация са много по-важни от творчеството, само за себе си.
В "Нови комуникационни канали" има сериозни заявки...
- Да, има и най-много номинирани в тази категория. Журито е впечатлено - нещата, представени в нея, са на изключително високо ниво, могат да са конкуренция и на големите европейски фестивали. Дори и на най-големия - в Кан. Има изключително силни попадения. Много харесах кампаниите, свързани с чистотата. Допадна ми и използването на хляба в кампанията "... и зрелища", изготвена за сериала "PuM"no TV2.
Защо в "Медийни кампании" оцеляха само две заявки, при това и двете на Publicis MARC?
- Журито бе най-критично в тази категория. Може би защото не се състезават най-силните. Или пък кампаниите не са били правилно таргетирани. Тази година е годината на новите комуникационни канали, въпреки че досега не е имало такава категория. Хубаво е, че медийните хора проявяват фантазия, търсят невероятни начини да стигнат до потребителите, а от друга страна клиентите поемат този риск. За последното е изключително важно да вярваш на рекламната агенция и на екипа, защото често прекрасни идеи остават в чекмеджетата. Вече всяко нещо може да бъде медиен канал - и кошчето за боклук, и хлябът. Дай Боже, някой ден, някои от новите комуникационни канали да се превърнат и в традиционни.
Застрашена ли е съдбата на традиционните медии?
- Досега няма такъв случай. Коментира се, че интернет ще измести останалите медии, но човек се научава да потребява различни канали по логичен начин.
Вестникът например си остава предпочитаното място, когато трябва да се обясни нещо сложно на потребителя. В 30-секунден спот по телевизията това не може да стане. Същото е валидно и за радиото. Има много продукти, за които вестникът е най-добрият канал, факт е, обаче че хората все по-рядко четат и предпочитат някой да им смели информацията по телевизията. Това води до нишово таргетиране на печатните медии.
Кои клиенти и продукти рискуват с новите медии?
- Бързооборотните продукти обичат телевизията. Телекомите и новите технологии са по-склонни да търсят нишовите клиенти и продукти, които таргетират младите хора. А те гледат телевизия по-малко. Затова по-адекватно е до тях да стигнеш по друг път, различен от телевизията.
Креативността ли е най-Важна за спечелването на потребителя?
- Естествено че индустрията се опитва да прави все по-креативни неща, но не е достатъчно само да си само креативен. Случва се хората да запомнят някой виц от реклама, но не могат да си спомнят рекламирания продукт. Това е рискът - нещо много креативно да не е адекватно нито за продукта, нито за потребителя. От друга страна хубавата идея е изключително важна, за да грабне. Истината е, че най-креативните неща са с много изчистени и добри идеи.
Ръстът на рекламата у нас е 25-30% годишно. Докога ще продължава тази тенденция?
- Докато икономиката на България догони тази на европейските държави. В Европа ръстът на рекламните бюджети е с по няколко процента, там 3% е връх. Нашият пазар е от тези, които стартират от много ниско ниво и е естествено че хората ще стават по-богати, а заплатите - по-близки до европейските. Потреблението ще нараства и съответно ще се увеличават рекламните бюджети.
петък, 5 септември 2008 04:16:11
петък, 5 септември 2008 г.
Юлита Станшиева, управляващ директор на Universal МсСаnn: И хлябът, и боклукът вече са медийни канали
Етикети: в. Класа
Абонамент за:
Коментари за публикацията (Atom)
Няма коментари:
Публикуване на коментар