вторник, 2 септември 2008 г.

Google отново е любимец на потребителите в САЩ

Пари - 28 стр.
Google отново е любимец на потребителите в САЩ

Боряна НИКОЛАЕВА

Другите най-популярни сайтове за американците са Yahoo!, MSN, Microsoft и AOL Media Network
Влиянието на интернет като медия нараства все повече както в Европа, така и в САЩ. През юли американците са прекарали общо 302 млрд. минути онлайн, съобщава сп. Форбс, като се позовава на данни на comScore. Преди години интернет се използваше главно за комуникация чрез e-mail пазаруване он-лайн. В днешно време обаче съществуват нови мании като гледането на клипове в YouTube и общуване чрез социалните мрежи Facebook, MySpace и др.
Класацията
Според Forrester най-популярната дейност онлайн е проверяването на e-mail (221 млн. американци казват, че това е основната причина да ползват мрежата). 82% от тях посочват, че проверяват пощата си най-малко един път на седмица. 55% от запитаните са банкирали през интернет в последните 3 месеца. Други популярни отговори са видеоигри (24%), купуване на самолетни билети (23%)
и резервиране на хотелски стаи (20%). Списание Форбс помества класация на 30-те най-посещавани интернет страници в САЩ, базирайки се на данни на Nielsen Online. Първото място без изненади заема Google. Преди три години Google бе само една търсачка, а днес е още e-mail, новини, карти и снимки. Потребителите днес прекарват средно 78 минути в сайта спрямо 40 минути преди 3 години. Интернет си остава най-вече място за търсене на информация - петте най-посещавани сайта в САЩ са Google, Yahoo!, MSN, Microsoft и AOL Media Network - четири от тях са портали към други сайтове.
Напредък
Изключително успешни са и сайтовете за развлечение като YouTube - шестия най-посещаван сайт в САЩ. За миналия месец той има 75 млн. уникални посещения. Само преди три години Facebook беше под номер 236 в класацията на най-посещавани сайтове, а днес е 16-и. Сайтовете, чието съдържание е частично или изцяло качено от самите потребители, са едни от най-популярните в света. Например енциклопедичният сайт Wikipedia се изкачва от номер 57 до номер 9 в класацията за три години. Особена популярност в последните години набраха и блоговете. Хората на бизнеса все по-често обсъждат продукти и услуги в интернет пространството и коментарите в блоговете станаха един от основните фактори за много американци, когато избират да закупят даден продукт или услуга.
***
Текст под снимка
Най-популярната дейност онлайн е проверяването на е-mail

вторник, 2 септември 2008 04:34:33

Няма коментари: