понеделник, 1 септември 2008 г.

Пътят па рекламиста

Дневник Как да инвестираме в реклама и PR - 38 стр.
Пътят па рекламиста

Борислав КАНДОВ

Бавно и постепенно качеството на българските реклами се повишава, (или поне така се твърди.) По-смелите агенции и клиенти вече обръщат поглед към международни фестивали като EPICA, a Golden Drum вече е сред задължителните места за участие. Предлагаме ви календар на престижните рекламни фестивали по света - кога и къде се провеждат и какви са сроковете за участие.
Cannes Lions
няма с какво друго да започнем. Най-лъскавият фестивал в рекламния свят се провежда в края на юни в изискания френски курорт. Тази година там участваха над 10 хил. души. През 2009 г. фестивалът ще бъде от 21 до 27 юни. Подаването на заявки онлайн ще започне през февруари, а там ще могат да се изпращат неща излъчвани/ публикувани от 1 март 2008 г. до 30 април 2009 г.
Повече информация на canneslions.com/contact
D&AD
сочен за най-трудния за печелене фестивал в света. Журито е изключително строго, като основният критерий за оценка тук е дизайнът на комуникацията. За изданието му през 2009 г. заявки ще могат да се подават след 15 октомври, до 19 ноември те могат да се изпращат с намалена такса за участие, а крайният срок е 21 януари. Журирането е обкновено някъде през април, а церемонията по награждаването е в средата на май.
Повече информация на dandad.org/contact.asp
EPICA
фестивалът награждава най-креативните реклами в Европа. Любопитното при него е, че журито се състои от главните редактори на над 30 специализирани издания за реклама и маркетинг. Заявки за участие тази година ще се приемат до 30 септември, победителите ще бъдат обявени на сайта на фестивала през декември. Церемонията по награждаването ще се състои на 23 януари в Атина.
Повече информация на infoOepica-awards.com
Euro EFFIES
конкурсът дебютира през тази година и в България. Както си личи и от името му, фестивалът оценява ефективността на рекламната комуникация. Европейското му издание награждава кампании, проведени на пазарите на няколко държави. На 17 септември ще бъдат връчени тазгодишните награди, а на 29 януари 2009 г. започва приемането на новите заявки.
Повече информация на isabelle.prosserOeaca.be
The Art Directors Club
провеждат се всяка година от 1920 г. насам. Както подсказва името на организацията, наградите обръщат повече внимание на визуалното качество на рекламите. Тази година церемонията по награждаването се проведе на 1 май в Ню Йорк.
Повече информация на info0adcglobal.org
Clio Awards
фестивалът оценява креативността на рекламните елементи и кампании. Заявки започват да се приемат след 1 ноември, срокът обикновено е до края на февруари, а кулминацията на състезанието е през май.
Повече информация на press0clioawards.com
The One Show
още един криейтив фестивал. Победителите тук стават част от целогодишна пътуваща изложба, която обикаля големите пазари в целия свят. Все още няма обявен старт за приемане на заявки за 2009 г., но обикновено то изтича в края на януари, а церемонията е в началото на май.
Повече информация на info0oneclub.org
Andy Awards
създадени от The Advertising Club Of New York, Andy's ca едни от малкото състезания с идеална цел - приходите от такси за участие отиват за The Advertising Club Foundation и с тях се организират различни образователни програми.
Повече информация на info0andyawards.com
Summit Creative Awards
специален фестивал за рекламни кампании с малък бюджет. Под малък организаторите разбират под 30 млн. долара. Все пак за САЩ това се води скромен бюджет... Подаването на заявки започва през ноември, а срокът за участие изтича на 29 януари 2009 г. Победителите стават ясни в края на май или началото на юни.
Повече информация на sia0summitawards.com
Golden Drum
фестивалът се е превърнал в задължително място за участие на българските агенции. Тази година заявки ще се подават до 4 септември, а събитието ще се проведе от 5 до 10 октомври в Порторож.
За повече информация nastja.mulej0goldendrum.com

понеделник, 1 септември 2008 04:03:19

Няма коментари: