петък, 5 септември 2008 г.

BBC диша във врата на CNN

Кеш - 17 стр.
BBC диша във врата на CNN



BBC World News постепенно завладява аудиторията на CNN в Европа, а отскоро се цели и в Азия
Всеки месец 29 млн. потребители посещават сайта на BBC World News.
еждународният новинарски канал BBC възнамерява да извлече полза от финансовата криза, като увеличи постъпленията си от реклами. Фактът, че по време на войната в Ирак CNN е предавал едностранчива информация накара много хора да потърсят различна гледна точка при BBC, съобщава Financial Times - Deutschland.
„Напълно е възможно да има консолидация във финансовия сектор" смята Ане Барнард, шеф на BBC World News. „В такъв случай фирмите трябва да рекламират новите си марки и имидж, а такива кампании пасват съвсем добре на международен новинарски канал като нашия", допълва Барнард.
BBC World News е дъщерно дружество на British Broadcasting Corporation (BBC). Докато Корпорацията получава постъпления предимно от месечните такси на потребителите, BBC World News e предимно комерсиално ориентиран. Телевизионният канал е създаден през 1991 г. и със средно 78 млн. зрители на седмица е на второ място в света след американския си съперник CNN сред международните TV канали. Досега BBC World News работеше на загуба, тъй като финансовите постъпления изтичаха директно 6 централната каса на корпорацията. Шефката на новините, госпожа Барнард, е решена да започне да получава парите най-късно до 2010 г.
От 2003 г. насам предпочелите BBC World News са се увеличили с 50% и вече са 83 млн.
Въпреки работата „на червено" напоследък комерсиалните дейности на BBC стават все повече. Във Великобритания се дискутира дали например месечните такси са напълно актуални. Вече е ясно, че постъпленията от радио-телевизонни те такси на зрителите ще растат по-бавно, отколкото са се надявали от ръководството на концерна BBC. Британският медиен надзор дори заплашва, че в бъдеще и частните компании трябва да получават дял от постъпленията от радио-телевизионните такси, които са около 4 млрд. евро годишно. От BBC търсят спасение в различни източници на средства. Така например BBC продуцира телевизионни сериали чрез свое дъщерно дружество, а през друго издава списания. С такива сделки през 2007 г. дружеството е спечелило 916 млн. лири (1.15 млрд. евро), което е 17% повишение на приходите.
От „особено значение" е в обозримо бъдеще печалбите на BBC World News да стават все по-големи, категорично заявява Барнард, която ръководи компанията от април 2007 г. Дългосрочната цел е BBC World News да станат номер 1 сред денонощните новинарски канали в световен мащаб. По собствени проучвания, засега британския новинарски канал достига до 40 млн. домакинства по-малко от CNN. Сравнение между обсега на действие на двата телевизионни канала е трудно да се прави, защото в известна степен обслужват различни пазари. Например BBC World
News не се излъчва на територията на Обединеното Кралство заради финансираната от потребителски такси корпорация- майка.
В отделни пазари като Русия или Полша BBC World News са най-гледания англоезичен новинарски канал.
В Русия и Полша новините на британския канал са най-гледаните англоезични новини въобще.
От голяма полза за британците в този случай е фактът, че през последните години критичното настроение към САЩ расте. Освен това кореспонденцията на американския новинарски канал е упреквана в едностранчивост при предаването на информация особено по време на войната в Ирак. Това е една от причините, поради които домакинствата, предпочели BBC World News, са се увеличили с 50% от 2003 г. насам и вече са около 87 млн.
За да спечели още повече зрители, Барнард е решила да се насочи целево към някои региони. „Движим се с часовниковата стрелка" обяснява концепцията тя. От юли насам в ранния следобед телевизията
излъчваме едночасово новинарско предаване, което е насочено предимно към зрителите от Източна Азия и съвпада с тамошния праймтайм заради часовата разлика. Подобни предавания има и за Европа, и за САЩ.
Допълнителни пари за реклама ще бъдат насочени
в интернет В този случай доста ясно се разкрива разликата между публичноправната „майка" и комерсиалната „дъщеря" - BBC публикува редакционни материали в интернет на сайта www.bbc.co.uk, в който не трябва да има никакви реклами, a BBC World News - на www.bbc.com, като тази интернет страница може да се избира само извън Великобритания. Това представяне в интернет не може да бъде финансирано от държавните такси и за това се издържа от реклами.
По последни данни всеки месец сайта е посещаван от 29 млн. потребители. „Някои целеви групи, като младежите например, са все още трудно достижими за нас", казва Барнард. Поради това BBC World News ще се насочи към различни кооперации - например Youtube, където TV каналът пуска свои програми вече от година и половина.
***
Текстове под снимки
Централата на CNN 6 САЩ
***
Сградата на BBC във Великобритания

петък, 5 септември 2008 04:13:36

Няма коментари: